خبرگزاری کار ایران

داروی ایمونو گلولولین بهار ۹۹ وارد بازار خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۶۳۹

دبیر ستاد زیست فناوری کشور اشاره کرد: ما رقم اول وارات داروهای محصولات پلاسمایی هستیم اما یک شرکت دانش بنیان موفق شد مراحل ثبت داروی ایمونو گلولولین را برای اولین بار به خود اختصاص دهد که بهار ۹۹ وارد بازار خواهد شد و از این طریق واردات پلاسما را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین رو نمایی از داروی آلساوا ویال تزریقی اداراوون برای بیماران Als صبح امروز یا حضور سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری در معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد زیست فناوری کشور بیان کرد:  تا کنون ۱۴۵ قلم داروی اولویت‌دار در دستور کار معاونت علمی و فناوری قرار گرفته که ارزبری آنها حدود ۵۷۰ میلیون دلار است. برنامه معاونت این است که یکسال بعد از تولید داروها ۱۶۰ میلون دلار کاهش ارزبری داشته باشیم‌. تا به حال ۴۴ دارو در دستور کار بوده و تا کنون ۵۴ میلیارد تومان برای ساخت این داروها به عمل آمده که به محققین پرداخت شده است.  

وی افزود: ما در این برنامه هم اعطای تسهیلات و هم سرمایه گذاری خطرپذیر را داریم، همچنین حمایت از این نوع داروها انجام شده است. ما اولویت بندی کردیم و فراخوان دادیم و طی جلسات تخصصی بهترین‌ها رابرای تولید دارو انتخاب کردیم و حالا در حال نظارت تولیدات دارویی هستیم.

قانعی اشاره کرد: ما رقم اول وارات  داروهای محصولات پلاسمایی هستیم اما یک شرکت دانش بنیان موفق شد مراحل ثبت داروی ایمونو گلولولین را برای اولین بار به خود اختصاص دهد که بهار ۹۹ وارد بازار خواهد شد و از این طریق واردات پلاسما را کاهش دهیم.  همچنین تا آخر سال آینده چهار داروی ضد سرطان را رو نمایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز