خبرگزاری کار ایران

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

تلاش برای موجود بودن خون‌های نادر در بانک انتقال خون

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۵۹۷

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و آموزش پزشکی گفت: تلاش چشمگیری برای موجود بودن همه خون‌های نادر در بانک انتقال خون ایران داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در همایش ۲۱ دی ماه به مناسبت روز جهانی خون‌های نادر گفت: دلایل تفاوت خون افراد عوامل ژنتیک است. ما در وزارت بهداشت خبر خوبی برای مردم داریم زیرا که مرکز ژن‌شناسی در کشور تاسیس شده است. بنابراین افرادی که تالاسمی یا هموفیلی داشته باشند می‌توانند از امکانات این مرکز استفاده کنند و درمان شوند طوری که نیاز به دریافت خون مستمر نداشته باشند.

وی در ادامه افزود: طبق آزمایشات ما افرادی که تحت درمان ژن‌شناسی قرار گرفته‌اند ۸۵ درصد درمان شدند و نیاز به دریافت خون نداشتند اما خون‌های نادر مشکل بزرگی است. ایران در منطقه، کشورهای مسلمان تنها کشوری است که گام بلندی در این رابطه برداشته است.

ملک‌زاده گفت: یکی از خون‌های نادر RHLONOLL است که تنها ۵۰ نفر در دنیا این گروه خونی را دارند. سازمان انتقال خون ایران این خون را تهیه کرده و ما یکی از موفق‌ترین کشورهای دنیا در ایجاد بانک انتقال خون‌های نادر هستیم. وقتی کسی نیاز به خون‌های نادر داشته باشد لیستی از افراد دارای خون‌های نادر در بانک انتقال خون‌های ایران وجود دارد که از آنها مدد خواهیم گرفت.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ما در ایران توانستیم مقطع تحصیلی دکترای انتقال خون را ایجاد کنیم و این سازمان امروز می‌تواند پاسخگوی مشکلات کشور باشد. دانش انتقال خون دانش وسیعی است. ما خیلی از خون‌های نادر را نشناخته‌ایم، بنابراین لازم است این تحقیقات ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز