خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

«حاج قاسم سلیمانی» سرمایه‌ای متعلق به همه ملت ایران است

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۵۳۳

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: حاج قاسم برای بسیاری از ما نه تنها یک چهره‌ی نظامی بلکه تبلور مردی بود که برخلاف بسیاری دیگر تمایلی به وسوسه‌های سیاسی و یا طرفداری از یک جناح خاص پیدا نکرد و خواست تا سرمایه‌ای متعلق به همه ملت ایران باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد علیخانی در جریان یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: هفته گذشته از هیئت رئیسه شورا درخواست وقت کردم تا امروز به مناسبت سومین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی نطقی داشته باشم،  اما هرگز تصور نمی‌کردم که نطق امروزم با شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مصادف شود. لذا ضمن عرض تسلیت این حادثه‌ی تروریستی و غمبار بخش اول نطق خودم را به این موضوع و بخش دوم را به ضایعه‌ی خسارت بار فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی اختصاص می‌دهم.

وی ادامه داد: حیات سپهبد شهید قاسم سلیمانی از آغاز تا شهادت که به واقع حیات جاویدان است، در مسیر مجاهدت و حضور در سخت ترین صحنه‌های آتش و خون رقم خورد.

علیخانی گفت: حاج قاسم برای بسیاری از ما نه تنها یک چهره‌ی نظامی بلکه تبلور مردی بود که برخلاف بسیاری دیگر تمایلی به وسوسه‌های سیاسی و یا طرفداری از یک جناح خاص پیدا نکرد و خواست تا سرمایه‌ای متعلق به همه ملت ایران باشد. حضور در میادین جبهه و جنگ علیه متجاوزین بعثی تا نقش غیرقابل انکارش در محو داعش، برگ زرینی در کارنامه این سردار رشید ایرانی است که نام او را تا ابد در دل این ملت زنده نگه‌خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه خبر شهادت سردارسلیمانی باعث یکپارچگی بیشتر مردم کشور شد گفت: یکپارچگی صریح و همدلانه بعد از مدت‌ها بین بیشتر گروه‌های سیاسی و اجتماعی اتفاق افتاده است. همدلی، آن هم وسط بحران‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ایران.

وی ادامه داد: گمانه‌زنی‌های متعددی برای میدان تلافی ایران علیه آمریکا انجام گرفته است؛ اما تا همین امروز هم  بزرگ‌ترین انتقام حاج‌قاسم گرفته شده است. همین که در تلگرام و اینستاگرام دیگر نمی‌توانستی به راحتی کسی را بشناسی و اکثر پروفایل‌ها عکس حاج‌قاسم، تمام مطالب حاج‌قاسم، و همه حرف‌ها حاج‌قاسم شده است. خیابان‌های کشور حاج‌قاسم بود و کشور یکپارچه غم و اندوه شد. حتی کسی که خوراکش حمله و مخالفت با نظام بود هم ناراحت بود. دیگری که می‌گفت دیگر رأی نمی‌دهم، می‌گفت اسلحه بدهند، جنگ می‌روم. آن یکی که همیشه دم از نان می‌زد، امروز می‌گفت دماغ آمریکایی را به خاک بمالیم عیبی ندارد هر چه بشود.

علیخانی گفت: اینها گران‌ترین صحنه‌ها در پیش چشم دنیاست تا بفهمند که سیستم تروریستی آمریکا چه اشتباهی کرده است و بزرگ‌ترین انتقام ناکامی اهداف دشمن است چرا که بزرگ‌ترین هدف دشمن، اختلاف بین ملت بود نه همدلی آنان.

وی گفت: اعضای شورای شهر تهران به نمایندگی از مردم قدرشناس تهران، ری و تجریش امروز یکی از بزرگراه های شهر را به نام این شهید بزرگوار نام گذاری خواهند کرد و فردا نیز با آحاد مردم شریف ایران در مراسم پرشکوه تشییع پیکر پاک او و یارانش همگام خواهند شد.

علیخانی در بخش دوم نطق خود گفت: اما در بخش دوم نطق ام به حادثه درگذشت آیت الله هاشمی می پردازم. امسال سومین سالی که آیت الله هاشمی در میان ما نیست. وقتی از فقدان زیانبار این شخصیت سخن می‌گوییم، بنا نداریم تا بطور معمول از نبودش بگوییم، بلکه می خواهیم از خود بپرسیم که چه عاملی باعث می‌شود همچنان از او یاد کنیم چراکه آیت الله هاشمی در خاطره سیاسیون بیش از هر چیز با سه مشخصه‌ی دور اندیشی، صبوری و نگاه فراگیر و توجه به توسعه قابل شناسایی بود.

وی ادامه داد: درسی که زندگی سیاسی مرحوم هاشمی به ما می‌دهد به جز صبوری و به جز نگاه رو به جلو، درس بردباری و پذیرش دیگران است. این نگاه در خود آیت الله هاشمی رفته رفته کامل شد. ایشان به خوبی دریافته بود که پیشرفت و توسعه و آبادانی ایران در گرو عزمی همگانی است و تا مردم را ولی نعمتان انقلاب و کشور نبینیم و زمینه را برای مشارکت آنان در قدرت فراهم نکنیم، به هیچ وجه نمی‌توان به اصلاح امور پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز