خبرگزاری کار ایران

پیام رئیس سازمان استثنایی کشور به مناسبت روز جهانی خط بریل

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۳۲۲

رئیس سازمان استثنایی کشور به مناسبت ۴ ژانویه روز جهانی خط بریل پیامی صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سیدجواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان استثنایی کشور به مناسبت ۴ ژانویه روز جهانی خط بریل پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

امروز در تقویم، زادروز مردی است که کوتاه زیست اما ثمره حیات ۴۱ ساله اش، آنچنان اثری بر زندگی میلیون‌ها نابینا و کم بینای پس از خودش گذاشت که نامش را درست بر پیشانی تاریخ بشر، جاودانه کرد.

لویی بریل، با اختراع روش خواندن و نوشتن ویژه نابینایان، نردبان سترگی را بنا گذاشت که حالا چیزی حدود دو قرن از عمر آن می‌گذرد و میلیون‌ها نابینا در طول سالیان، پله‌هایش را به سمت تعالی پیموده اند و از نتایج آن برخوردار شده اند و جهان تاریکشان را با نور علم و معرفت، روشن کرده اند. بدین وسیله روز جهانی خط بریل را گرامی می‌داریم.

سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در راستای توسعه آموزش خط بریل به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی خود به خصوص در امر آموزش و پرورش فراگیر اقدام به اجرای نهضت آموزش خط بربل در کشور نموده و در جهت تولید کتب مناسب برای نابینایان و کم بینایان به عنوان رسالت اصلی خود گام‌های بلندی را برداشته است.

اینجانب ضمن گرامیداشت این روز از همه یاوران و دست اندرکاران در این زمینه می‌خواهم تا با گسترش آموزش خط بریل به جامعه دانش‌آموزان و افراد دارای آسیب بینایی، زمینه شکوفایی استعدادهای این عزیزان را فراهم آوریم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز