خبرگزاری کار ایران

قرائت گزارش شورایاری محله باغ آذری در صحن شورا/طرح ترافیک جدید رمق تجاری منطقه را گرفته است

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۴۷۱

شورایاری محله باغ آذری گزارشی از مسائل و مشکلات این محله را در صحن شورای شهر قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران با ارائه گزارشی از شورایاری محله باغ آذری در منطقه ۱۶ آغاز شد.

بوچانی رئیس شورایاری محله باغ آذری در گزارشی از این محله ارائه کرد. وی با اشاره به مشکلات عمده محله باغ آذری گفت: تجمع معتادان متجاهر ابر مسئله ای است که در این محله خودنمایی می کند وجود و کثرت معتادین متجاهر و ناامن بودن محله خصوصا در شب است که زمینه انواع جرائم و آسیب های اجتماعی را فراهم می کند، جرائمی مانند سرقت، اخلال در نظم و آرامش عمومی، قدرت نمایی با سلاح های سرد و خرید و فروش مواد مخدر که همگی ناشی از اعتیاد است. در ساعات تعطیلی بازار بستری مناسب برای سارقان و مجرمان فراهم می آید. به طوری که سکنه محل، امکانی برای تهیه مایحتاج خود در ساعات مذکور نداشته و به دلیل عدم وجود امنیت کافی، جرات خروج از منزل و تردد را ندارند.

وی همچنین به طرح جدید ترافیک نیز اشاره کرد و گفت: طرح جدیدی ترافیک رمق تجاری منطقه را گرفته است. با توجه به اینکه رونق محله باغ آذری ناشی از تجاری بودن آن است و لازمه تجارت و کسب و کار دسترسی آسان افراد دخیل در تجارت به این محل است، قرار گرفتن بازار بزرگ شوش در محدوده طرح آلودگی هوا موجب گردیده که جامعه هدف (مشتریان) به راحتی نتوانند جهت خرید به بازار مراجعه کنند. در نتیجه بازار کسب و کار با ضعف شدید روبرو شده به طوری که منجر به تعطیلی تعدادی از واحدهای تجاری و کاهش فعالیت تعداد دیگری از واحدها گردیده و عده ای افراد شاغل در این منطقه شغل خود را از دست داده اند.

وی افزود: ضمن اینکه تعداد زیادی اتومبیل وانت در این محدوده فعالیت می کردند که با ایجاد طرح جدید ناگزیر از پرداخت عوارضی هستند که باعث گردیده تعادل بین هزینه و درآمد آن ها از بین رود و از ادامه فعالیت خودداری کنند. چنانکه این روزها مشاهده می کنیم اجرای این طرح نه تنها مشکل آلودگی را برطرف نکرده بلکه عوارض اجتماعی و اقتصادی عدیده ای مانند موارد فوق را ایجاد کرده است.

وی همچنین به مشکلات بافت فرسوده در این محله اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی محله باغ‌آذری بافت قدیمی و فرسودگی بناهای آن است. با توجه به فقر اقتصادی حاکم بر ساکنین این محله و وضعیت خاص حاکم بر بناهای آن مخصوصاً کوچک بودن قطعات زمین مقررات شهرسازی اجازه ایجاد بناهای با تراکم بالا را نداده است. همچنین بافت فرسوده منشاء بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی محله باغ آذری است.

بوچانی درباره ضعف زیر ساخت های حمل و نقل عمومی شهری نیز گفت:از جمله مشکلات مهم مجموعه بازار بزرگ شوش به رغم موقعیت دسترسی آن به راه‌آهن و ترمینال جنوب، ضعف زیرساخت های حمل و نقل عمومی شهری است که برای مراجعه کنندگان به بازار بلور آزار دهنده است. فاصله زیاد ایستگاه مترو تا بازار بزرگ شوش و فراگیر نبودن خدمات شرکت واحد اتوبوسرانی و هزینه بالای استفاده از خدمات تاکسیرانی از این دسته مشکلات است.

وی از شهرداری تهران درخواست کرد برای تخلیه معتادان از این منطقه، گرمخانه‌هایی خارج از شهر تهران ایجاد شود.

بوچانی همچنین درخواست کرد که پهنه املاک این منطقه از R۱۱۲ به R۱۲۲ تغییر کند تا املاک بتوانند دست کم تجمیع ۲۰۰ مترمربعی داشته باشند و نوسازی برای سازندگان، اقتصادی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز