خبرگزاری کار ایران

مجید فراهانی مطرح کرد:

افزایش فاصله متن و حاشیه علت اعتراضات آبان‌ماه/ بی‌توجهی دولت و حاکمیت به مسئولیت‌های اجتماعی در دهه‌های گذشته

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۸۱۹

عضو شورای‌شهر تهران گفت: هم دولت و حاکمیت و هم کسانی که باید مسئولیت اجتماعی خود را برای کاهش فاصله‌ها عمل می‌کردند آنچنان که باید به مسئولیت خود در دهه‌های گذشته عمل نکردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی در نهمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی مسئولیت‌پذیری اجتماعی گفت: در حوادث اخیری که در کشور رخ داد، شاهد افزایش فاصله متن و حاشیه در کشور بودیم که سبب بروز مشکلاتی شد. در اعتراضات آبان‌ماه ۲۰ استان کشور اعتراض داشتند و بیشترین کشته‌ها در ۸ استان کشور که استان‌های مرزی و محروم بودند و همچنین در مناطق حاشیه‌ای استان تهران رخ داد که نشان دهنده افزایش فاصله متن و حاشیه است.

وی افزود: هم دولت و حاکمیت و هم کسانی که باید مسئولیت اجتماعی خود را برای کاهش فاصله‌ها عمل می‌کردند آنچنان که باید به مسئولیت خود در دهه‌های گذشته بی توجه بودند.

فراهانی افزود: اگر ماهشهر در قلب نفت و گاز کشور، بیشترین حادثه را در خود داشت به این دلیل است که مسئولیت اجتماعی شرکتی را در آن مشاهده نکردیم.

وی با بیان اینکه امروز مساله مسئولیت اجتماعی بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ دنیا می‌دانند اگر بخشی از درآمد خود را صرف آبادانی و توسعه پایدار منطقه‌ای که در آن قرار دارند نکنند نمی‌توانند حتی سودشان را محقق کنند.

فراهانی خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم بخشی از خسارات در عسلویه هنگام بهره‌برداری به این دلیل بود که شرکت‌ها به مسئولیت اجتماعی خود عمل نکردند و مردم کنار کوهی از ثروت قرار داشتند اما فقیر بودند.

عضو شورای‌شهر تهران با اشاره به نقش شرکت‌ها در توسعه مناطقی که در آن مشغول به فعالیت هستند، گفت: شرکت‌ها و سازمان‌ها با اختصاص بخش کوچکی از درآمد خود به توسعه منطقه‌ای که در آن وجود دارند در عین حال که اعتماد مردم را به خود ایجاد می‌کنند، احساس بسیار خوبی نیز میان کارکنان خود ایجاد می‌کنند چراکه فکر می‌کنند در سازمانی کار می‌کنند که به منافع عمومی هم توجه دارد.‌

وی ادامه داد: اگر شرکت‌های صنعتی در مناطق حاشیه‌ای بخشی از نیروهای خود را از میان بومی‌های منطقه استخدام می‌کردند و بخشی از مشکلات منطقه را حل می‌کردند، آیا شاهد حوادث گذشته بودیم؟

عضو شورای شهر تهران در پایان با اشاره به فعالیت‌هایی که در حوزه شهری در زمینه پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی انجام شده به مشارکت شرکت‌ها در منطقه ۲۱ اشاره کرد و گفت: در منطقه ۲۱ نزدیک به ۲۰ شرکت قبول کردند زمین‌های خود را به فضای سبز شهری تبدیل کنند و سهمی در برطرف‌شدن آلودگی هوای تهران داشته باشند و این جنبش به مناطق دیگر شهر تهران نیز گسترش یافته و در حال ایجاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز