خبرگزاری کار ایران

مسئول ناکارآمدی‌های کشور از نظر عضو شورا

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۷۰۰

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: مسئول همه ناکارآمدی‌های این کشور همان‌هایی هستند که به جای گام نهادن در مسیر اصلاح و منافع ملی، برجام را خیانت می‌دانستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد حق شناس در جریان یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورا در نطق پیش از دستور خود گفت: امسال نیز همچون سالهای گذشته آلودگی هوای شهر تهران و کلانشهرها، بار دیگر سوء مدیریت‌ها و بی تدبیری‌های چندین ساله مسئولان را به رخ کشیده است.

وی ادامه داد: اما در حالی که فضای تنفس و سلامتی زن و مرد و کودک در خطر است صدا و سیما و رسانه هایی که باید وجدان بیدار ملت باشند فرصت را برای بهره برداری های سیاسی غنیمت شمرده و مدیریت شهری را به باد تخریب گرفته اند.

حق شناس افزود: آلودگی هوای شهر ها یک شبه بوجود نیامده است و همه تقصیر ات از آن مدیریت شهری نیست. دو دلیل کاملا روشن وجود دارد. اول سوخت بی کیفیت و دوم صنعت خودروسازی ناتوان و بی خاصیت که هردو در چنبره مافیای قدرت پشت صحنه و تحریم های اقتصادی است.

این عضو شورا گفت: شهرداری تهران نه نقشی در واردات سوخت دارد و نه در صنعت خودرو و سیاست گذاری های مربوط به آن دخیل است.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا افزود: شهرداری تهران مسئول توسعه خطوط مترو و اتوبوسرانی و تاکسیرانی است اما نقشی در تردد روزانه چهارمیلیون خودرو و موتور سیکلت بی کیفیت و مصرف میلیونها لیتر سوخت بی کیفیت با چند برابر استانداردهای مصرف سوخت در جهان ندارد.

حق شناس ادامه داد: بر روی کاغذی که قانون نام دارد حدود چهارده وزارتخانه و سازمان و نهاد در قبال آلودگی هوا مسئولند اما در عمل هیچکدام قدرت و اختیار لازم برای مدیریت آلودگی هوا را ندارند.

وی یاد آور شد: واقعیت اینست که حتی دولت نیز چندان در آلودگی امروز هوای تهران مقصر نیست چون قدرت و اختیار لازم را ندارد اما این واقعیت را نمی توان کتمان کرد که در طی سالها در پرداخت سهم پایتخت نشینی خود کوتاهی کرده است.

حق شناس گفت: دولت باید بپذیرد که نباید هزینه های پایتخت کشور، با تمرکز صدها وزارتخانه و سازمان و سفارت و کنسولگری و تاسیسات و میلیونها تردد کارمندان، بدون کوچکترین مشارکت دولت از جیب شهروندان تهرانی پرداخت شود. دولت باید سهم خود را برای هزینه‌اى که بر دوش ملیونها شهروند تهرانى تحمیل می‌کند بپردازد و تاکنون نپرداخته است.

این عضو شورا افزود: تامین بخش اصلی بودجه لازم برای توسعه خظوط مترو و نوسازی اتوبوسهای فرسوده به عهده دولت است که در شرایط فعلی اقصادی حتی به قیمت به خطر افتادن سلامتی مردم در اولویت قرار نگرفته و پرداخت نشده و یا واقعا دولت به دلیل فشارهای تحریم توان پرداخت آن را نداشته است.

حق شناس در ادامه خاطرنشان ساخت: از زبان دولت اگر بگویم، مسئول همه ناکارآمدی های این کشور همانهایی هستند که به جای گام نهادن در مسیر اصلاح و منافع ملی، برجام را خیانت می دانستند و تدبیر دولت را به هزار و یک زبان به سخره گرفتند.

وی افزود: همانهایی که بر شجاعت خود در اقتصاد مقاومتی می بالیدند و امروز همه بار اقتصاد مقاومتی و ماجراجوییهای خود را بر دوش فقیرترین اقشار ملت گذاشته و سیاه مست و سرخوش به کسب و کار خود از تحریم مشغولند و بر سر سفره صنعت خودروسازی و بنزین نشسته و از ناکارآمدی دولت و مجلس و مدیریت شهری دم می‌زنند تا شاید آبرویی برای خود در نزد ملت بخرند.

وی اضافه کرد: همانهایی که همه امکانات خود را بسیج کرده اند تا به لطف رد صلاحیت ها و کارشکنی ها و تخریب ها شاید بتوانند به هر قیمت اصلاح طلبان را تخطئه کنند و مردم را از آمدن به پای صندوق های رای به نفع خود منصرف و پشیمان کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا همچنین با اشاره به سوء گیری سازمان صدا و سیما در موضوعاتی نظیر آلودگی هوا و نام گذاری معابر گفت: سازمانى که خود می داند که در دل مردم جایی ندارد و فرسنگها از مردم دور افتاده است، چشم بسته بر دردها و آلام ملت، بجای تشویق و ترغیب مردم به رعایت فرهنگ ترافیک، کاهش مصرف سوخت و انرژى در روزهای آلوده شهر، بى توجه به مشکلات و مصیبت های مردم بدنبال فرصت طلبی سیاسی است و آسمان آلودگی هوا را به ریسمان نامگذاری معابر به نام فرهیختگان مظلوم این دیار می بافد تا بگوید مدیریت شهری تهران ناکارامد است.

رییس کمیسیون نام گذاری شورا گفت: واقعا چرا تغییر نام گذرهایی که به دفعات تکرار شده اند و تغییر آنها از وظایف مسلم مدیریت شهری است و نامگذاری چند کوچه و خیابان بنام سیاستمدارى که پرچمدار مبارزه با استعمار انگلیس بود چون دکتر محمدمصدق، یا هنرمندانى که مورد ستایش مردم این مرز و بومند چون عزت الله انتظامى، جمشید مشایخی، على حاتمى و عباس کیارستمی و شاعرانى که عمرشان را براى ماندگارى زبان، و شعر و ادب فارسى در طبق اخلاص گذاشته اند و در تمامى این سالها حتی سهمى به اندازه نام یک بن بست از دهها هزار گذر این ابر شهر را نداشته اند و همگی از فرزندان راستین این دیار کهن هستند، تا این حد باید شما را برآشفته سازد که یک روز با دروغ بزرگ حذف نام عزیز شهیدان از معابر و یک روز با بهانه آلودگی هوا و روز دیگر به بهانه ای دیگر در صدد تخطئه این نامگذاری ها هستید؟

حق شناس افزود: ایران امروز به شدت نیازمند وحدت و همبستگی و انسجام ملی است. هر آنچه بتواند لبخندی هر چند گذرا بر لبان این مردم بنشاند خدمت است و هر آنچه بر تشتت و ناکامی و ناامیدی مردم اضافه کند ظلم است و نغمت.

وی ادامه داد: ایرادی ندارد اگر در میان هزاران خبر بد، خبر نامگذاری یک خیابان بنام یک هنرمندى بى ادعا، شاعر ى عاشق ، سیاستمدارى فرهیخته و عاشق مردم و یا شهیدى گمنام لحظه ای کام مردم را شیرین کند.

حق شناس با اشاره به پشت سر گذاشتن شب یلدا گفت: دیشب ملت ایران باز هم برای چند هزارمین سال دگر شب یلدا را جشن گرفتند تا بگویند طولانی ترین و تاریک ترین شب ها و سردترین زمستانها روزی به پایان می رسد.مطمئن باشیم که این تاریکی و این زمستان سرد نیز روزی به پایان خواهد رسید و این ملت بهار خود را به جشن خواهد نشست. شادکامى و کامیابى همه شهروندان جان را از یزدان پاک آرزومندم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز