خبرگزاری کار ایران

آروین:

شهرداری تاکنون هیچ گزارشی از روند واگذاری املاک ارائه‌ نکرده است

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۶۵۳

بهاره آروین گفت: با وجود پیگیری‌ها، شهرداری هیچ گزارش جامعی درخصوص املاک واگذار شده ارائه نداده است و ضرورت دارد شورا راسا با تحقیق و تفحص از شهرداری به موضوع ورود کند.

بهاره آروین گفت: با وجود پیگیری‌ها شهرداری هیچ گزارش جامعی درخصوص املاک واگذار شده ارائه نداده است و ضرورت دارد شورا راسا با تحقیق و تفحص از شهرداری به موضوع ورود کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهاره آروین در جریان یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص طرح تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری املاک و مستغلات شهرداری تهران در ۱۰ سال اخیر را قرائت کرد و گفت: املاک شهرداری تهران طی ده سال اخیر به روش های مختلفی از جمله فروش، اجاره یا واگذاری برمبنای بند ۶ ماده ۵۵ واگذار شده‌اند. این طرح در تاریخ ۸ اسفند سال ۹۷ به کمیسیون ارجاع شد.

وی بابیان اینکه کمیسیون‌های برنامه و بودجه و نظارت حقوقی چندین بار در این زمینه جلسه تشکیل دادند ادامه داد: ۳ نامه با موضوع دریافت گزارش درخصوص موارد طرح به شهرداری ارسال شد و در جلسه اخیر به شهرداری دو ماه مهلت داده شد تا گزارش کاملی درخصوص املاک واگذارشده به شورای شهر ارسال کند اما آنچه ارسال شده صرفا لیستی از بند ۶ ماده ۵۵ است که ابهامات زیادی در آن وجود دارد.

آروین تصریح کرد: بعلاوه در این گزارش به موارد بزرگتری از جمله تملک‌های غیرضروری با ارقام بالا و تهاترهایی که معلوم نیست طبق کدام قانون و ضابطه انجام شده‌اند، پرداخته نشده است.

وی با اشاره به اینکه فرایندها در سازمان املاک و مستغلات شهرداری اغلب دستی است به سختی کار احصای گزارش در بدنه شهرداری اشاره کرد و گفت: به هر حال بعد از حدود ده ماه شورا تلاش کرده اول از شهرداری گزارش دریافت کند و طرح را در قالب تحقیق و تفحص اجرا نکند اما از آنجاکه سازمان املاک و مستغلات به سیستم مالی شهرداری متصل نبوده و نیست، هیچ گزارش یکپارچه‌ای‌ به شورای شهر تحویل نشده است، بعلاوه تغییرات مکرر رییس این سازمان نیز مزید بر علت شده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به آخرین جلسه مشترک کمیسیون‌های حقوقی و برنامه و بودجه و اتمام مهلت دو ماهه و عدم دریافت یک گزارش جامع از سوی شهرداری، هردو کمیسیون‌ به این نتیجه رسیدند که باید طرح تحقیق و تفحص به صحن بیاید و شورای شهر تهران راسا پیگیر شفافیت‌بخشی به این حوزه شود.

وی تاکید کرد: بازپس گیری املاک و پیگیری تخلفات انجام‌شده برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات دو موردی است که در قالب تحقیق و تفحص دنبال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز