خبرگزاری کار ایران

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد:

سالانه تعداد قابل توجهی از معتادان تحت پوشش درمان قرار می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۳۴۰

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در وین گفت:جمهوری اسلامی ایران ضمن پیگیری اقدامات منحصر به فرد در عرصه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ثبت بالاترین رکوردهای متصور در کشف و توقیف انواع محموله‌های مواد مخدر در سطح جهانی در عرصه کاهش تقاضا و در حوزه‌های درمان، بازتوانی و پیشگیری، گام‌های بلندی را برداشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در وین صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز ملی مطالعات اعتیاد اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با پیگیری یک راهبرد جامع و متوازن، ضمن پیگیری اقدامات منحصر به فرد در عرصه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ثبت بالاترین رکوردهای متصور در کشف و توقیف انواع محموله‌های مواد مخدر در سطح جهانی در عرصه کاهش تقاضا نیز از جمله در حوزه‌های درمان، بازتوانی و پیشگیری، گام‌های بلندی را برداشته است.

وی افزود: سالانه تعداد قابل توجهی از معتادان تحت پوشش انواع درمان در کشور قرار می‌گیرند و برنامه‌های متنوعی نیز در حوزه پیشگیری توسط نهادهای ذی ربط اجرا می‌شود.

غریب آبادی ادامه داد: بخشی از این اقدامات در سه حوزه مقابله، درمان و پیشگیری، از سوی نمایندگان دائم جمهوری اسلامی ایران در وین به طور ماهانه به اطلاع مقامات دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سایر کشورها می‌رسد.

به گفته نماینده ایران در سازمان ملل متحد، در حوزه مبارزه با مواد مخدر ترکیبی، مواد روان گردان جدید و مواد پیش ساز نیز جمهوری اسلامی ایران فعالانه عمل کرده و خواهد کرد. با توجه به پیچیدگی‌های موجود در این زمینه، آماده تبادل کمک‌های فنی و آموزش‌های تخصصی از طریق دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل هستیم.

غریب آبادی تاکید کرد: تعیین مرکز ملی مطالعات اعتیاد به عنوان مرکز منطقه‌ای پژوهش و ظرفیت سازی درمان اعتیاد در توافق میان دفتر مقابله با ستاد مبارزه با مواد مخدر، گام بسیار مثبت و ارزشمندی برای ارائه آموزش‌های لازم، ترویج پژوهش‌های تخصصی و تبادل ظرفیت و تجربیات ذی ربط در سطح منطقه می‌باشد.

وی ادامه داد: این اقدام به عنوان گامی در راستای ارتقای حمایت دفتر مقابله از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه کاهش تقاضا محسوب شده که می‌تواند همکاری‌های محتوایی منطقه‌ای و بین المللی را شکل دهد.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: ایران چه در عرصه مقابله با عرضه مواد مخدر و چه در عرصه کاهش تقاضا و مسائل مرتبط با آن، از ایجاد یا تقویت هر گونه مکانیسم همکاری منطقه‌ای استقبال کرده و آماده همکاری در این حوزه‌ها در اشکال مختلف است.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که میان تولید کنندگان عمده مواد مخدر قرار گرفته و خسارات جانی و مالی سنگینی را متحمل شده است، از جامعه جهانی و کشورهای توسعه یافته انتظار دارد تا موضوع مبارزه با مواد مخدر را فارغ از ملاحظات سیاسی در دستور کار قرار داده و به مسئولیت مشترک خود در ارائه مساعدت‌های لازم، عمل کند. بدون تردید، منافع حاصل از این همکاری بین المللی، متوجه تمامی کشورها و نه فقط جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز