خبرگزاری کار ایران

افزایش ظرفیت نگهداری بیش از ده هزار معتاد متجاهر

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۲۰۲

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزایش ظرفیت نگهداری ۱۰ هزار معتاد متجاهر خبرداد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست تخصصی معاونان، مدیران کل و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سراسر کشور با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و اسکندر مومنی، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد. 

حمید صرامی، مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر در ابتدای این نشست گفت: در سال ۱۳۹۸، براساس تدابیر دبیر کل ستاد شاهد اولین نشست تخصصی در فصل بهار با موضع ساماندهی، نگهداری و درمان معتادان و پاکسازی نقاط آلوده در سطح کشور بودیم.

وی با اشاره به دستاوردهای نشست اول گفت: در آن نشست دو برون داد برای کشور حاصل شد. افزایش ظرفیت بیش از ده هزار نفر برای ساماندهی معتادان متجاهر و دستگیری بیش از ۲۰۰هزار نفر از توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر در سطح کشور از دستاوردهای آن نشست بود که ثمره آن ارتقا امنیت کشور بود.

صرامی ادامه داد: دومین نشست تحت عنوان طرح یاریگران زندگی برگزار شد. اجرای طرح در ده درصد از مدارس کشور برای ایمن سازی دانش آموزان و والدین اجرایی شد. ورود حوزه های علمیه و سازمان های مردم نهاد در اجتماعی شدن مواجه با اعتیاد نیز از دستاوردهای این نشست بود.

وی با اشاره به سومین نشست که امروز اجرا شد گفت: بازبینی تلاش ها و نقشه برداری از راه های رفته در طی چهار دهه گذر از انقلاب و شناسایی راه های نرفته، آینده شناسی و آمادگی برای استقبال از پدیده های نوظهور مهمترین برنامه های نشست امروز است.

صرامی تصریح کرد: در جلسه امروز از  از دو سند جامع اجتماعی رونمایی شد همچنین از ۵ کتاب مورد حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر و از سامانه جامع نگهداری ،درمان و کاهش آسیب های اجتماعی رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز