خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

حمایت از فعالیت‌های پژوهشی، سرمایه‌گذاری‌ در عرصه علم و فناوری است

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۱۱۳

وزیر علوم حمایت از فعالیت‌های پژوهشی را سرمایه‌گذاری‌ درست در عرصه علم و فناوری دانست و تأکید کرد: باید کنار تمامی آموزش‌ها، به تقویت استعدادهای عملی و توسعه فناوری‌ها در کشور بیش از پیش توجه کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی امروز (یکشنبه) با حضور منصور غلامی وزیر علوم، مسعود شمس‌بخش مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی، حسین سالارآملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، علیرضا عشوری رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در سالن خوارزمی سازمان پژوهش‌های صنعتی ایران برگزار شد.

 

غلامی در این آیین با تأکید بر لزوم توجه به خلاقیت‌ها و استعدادهای جوانان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور گفت: دستاوردهای ارائه شده در این جشنواره، نمایانگر تنها بخش کوچکی از استعدادها و دستاوردهای جوانان کشور است.

وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان از هوش و توانایی بالایی برخوردار هستند، افزود: نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه هر ملت محسوب می‌شود و این سرمایه آموزش‌دیده، ثروت گرانقدری است که می‌تواند ظرفیت‌ علم و فناوری را نیز با خود به همراه داشته باشد.

وزیر علوم با اشاره به اینکه جوانان در طول تاریخ منشأ افتخارآفرینی ایران بوده‌اند، بیان کرد: طی ۲ سال اخیر که کشورهای پیشرفته و صاحب فناوری، محدودیت‌های شدیدی را در زمینه‌های مختلف برای کشورمان ایجاد کردند، با تکیه بر ظرفیت و تلاش‌های جوانان و نخبگان توانستیم راه‌حل‌هایی را برای عبور از چالش‌ها و حل مشکلات کشور پیدا کنیم.

غلامی با تأکید بر لزوم توجه به توانایی‌های علمی جوانان اظهار داشت: کشوری که مبتنی بر دانش حرکت کند، در برابر مسائل و مشکلات ایستادگی افزون‌تری دارد لذا حمایت از فعالیت‌های علمی، سرمایه‌گذاری درست در عرصه علم و فناوری خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین جشنواره خوارزمی گفت: جشنواره خوارزمی هرساله یادآور این است که باید در کنار تمامی آموزش‌ها، به تقویت استعدادهای عملی و توسعه فناوری‌ها عنایت بیشتری داشته باشیم و زمینه تحقق چنین امری را بیش از پیش برای جوانان فراهم کنیم.

وزیر علوم با بیان اینکه امروزه سرمایه‌های نیروی انسانی عامل اصلی تحولات در دنیای مبتنی بر علم و فناوری هستند، گفت: خوشبختانه کشور ما تمرکز بر علم را محور اصلی توجه خود قرار داده و علی‌رغم تمام سختی‌ها، توانسته پرچم‌دار علم در میان کشورهای درحال توسعه و بعضاً توسعه‌یافته باشد لذا در حال حاضر دستاوردهای مراکز مختلف علم و دانش نیز نشان‌دهنده توان کشور برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی است.

وی با تأکید بر تبدیل دانش به ثروت و کاربردی‌شدن یافته‌های علمی و حرکت مراکز علمی در این راستا، افزود: در حال حاضر وجود بیش از ۱۹۷ مرکز رشد در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور، این فرصت را فراهم کرده تا صاحبان ایده در عملیاتی‌کردن دانش و تلفیق ایده‌ها به روش‌های کاربردی، مورد حمایت قرار گیرند.

غلامی در پایان مطرح کرد: کشور ما ظرفیت‌های علمی بسیاری دارد و آنچه در جشنواره‌ها ارائه می‌شود، تنها بخش کوچکی از دریای بیکران استعداد جوانان است. هفته پژوهش و فناوری فرصتی است تا دستاوردهای نخبگان و دانشجویان کشور همزمان در نمایشگاه‌های مختلف ارائه شود و لازم است تا دانشجویان و اساتید به منظور شکل‌گیری ایده‌های جدید و نهادینه‌شدن امید در عرصه‌‌های علمی، از این نمایشگاه‌ها دیدن کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز