خبرگزاری کار ایران

معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضاییه:

تمام دنیا از رفتار ضد بشر آمریکا می‌نالد

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۹۹۲

معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضایی گفت: ما به لحاظ حقوقی پیگیر ساعت به ساعت و ثانیه‌های که ایشان به ناحق در زندان بوده‌اند خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم استقبال از مسعود سلیمانی استاد و دانشمند ایرانی که به تازگی از زندان آمریکا آزاد شده است بعداز ظهر امروز با محمدتقی احمدی رییس دانشگاه تربیت مدرس، حسین سالار آملی معاون امور بین الملل وزارت علوم  در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. 

مجید تفرشی معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در این مراسم بیان کرد: زمانی که از بازداشت دکتر سلیمانی مطلع شدیم‌، صحبت‌ها و مذاکره‌های زیادی کردیم و تلاش شد این مساله از ابهام بیرون بیاید و شفاف سازی شود و با تمام قوا از آقای دکتر سلیمانی دفاع ‌می‌کنیم.  ما از وزارت امور خارجه تشکر می‌کنیم و قوه قضاییه نیز انعطاف پذیری زیادی داشت زیرا دکتر سلیمانی شخصی است که ارزش این مساله را داشت. 

تفرشی در ادامه بیان کرد: استقامت ایشان حتما بهشت و حضور ملائک را در بر دارد. همانطور که آقای دکتر حریرچی اشاره کردند اگر آزادی ما را چند دقیقه مخدوش کنند ما به چه روزی می‌افتیم؟ اما آنچه که موجب استقامت ایشان در روزها و ماه‌هایی زندان بوده،  توکل بر خدا بوده است. 

معاون امور بین و حقوق بشر قوه قضایی بیان کرد: از آمریکایی که گوانتانامو  و ابوغریب  را دارد چه انتظاری می‌توان داشت؟ تمام دنیا از رفتار ضد بشر آمریکا می‌نالد حتی اروپایی‌ها هم می‌گویند که ما زورمان به آمریکا نمی‌رسد. 

وی ادامه داد: دادگاه امریکا بعد از یک سال می‌گوید که ما چیزی از این دانشمندبه دست نیاوردیم. اگر چیزی به دست نیاورند چرا وی را نگه داشته‌اند. ما به لحاظ حقوقی پیگیر ساعت به ساعت و ثانیه‌های که ایشان به ناحق  در زندان بوده‌اند خواهیم بود. فوت مادر دکتر سلیمانی بی تاثیر از این مساله نبوده است.

تفرشی ادامه داد: ما با آمریکایی صحبت میکنیم که مباحث زیادی همچون ناشکیبایی مذهبی، سلطه پول سالاری، نابرابری های درآمدی، تبعیض سیستماتیک نژادی، آزار و تجاوز جنسی، خروج از شورای حقوق بشر، تیراندازی در مدارس،خشونت گسترده پلیس به ویژه با اقلیت ها، نرخ بالای سو استفاده جنسی در کلیساها، نرخ مرگ و میر ناشی از خودکشی مواد مخدر درباره این کشور مطرح است و حتی هشدارهای متعددی از شورای حقوق بشر در ارتباط با این موارد گرفته است.

 تفرشی با ارائه پیشنهاد چاپ کتاب دوران اسارت دکتر سلیمانی گفت: از دکتر سلیمانی میخواهیم کتابی را از روزهایی که در زندان بودند، بنویسند. دکتر سلیمانی طی هماهنگی‌های ستاد حقوق بشر و تماس با سفارت سوئیس و در آخر  با کمک فرمانداری وزارت امور خارجه به کشور باز گشت. 

معاون امور بین و حقوق بشر قوه قضایی اظهار داشت: آمریکا علی الظاهر نشان می‌دهد مهد آزادی است اما در انجام اقداماتش همه چیز را در اختیار پول کثیف قرار داده است؛ چه در عراق و چه در افغانستان. آن ها برای اینکه پولشان را بیشتر تقویت کنند، از هیچ جنایت و خطایی نمی‌گذرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز