خبرگزاری کار ایران

شکوهی خبر داد:

یک هزار دانشجو در رشته‌های مشاوره و مربی پرورشی جذب می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۱۲۳

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از جذب هزار دانشجو در رشته‌های مشاوره و مربی پرورشی خبر داد.

به گزارش ایلنا، مسعود شکوهی در کارگاه تخصصی معاونان پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان‌های سراسر کشور اظهار کرد: درگذشته یک‌رشته با عنوان راهنمایی مشاوران با ۲گرایش مشاوره تحصیلی و تربیتی و مربی امور تربیتی وجود داشت که مشکلاتی به وجود می‌آمد و با بررسی در کمیسیون تخصصی قرار شد دو رشته جدا از هم با عنوان مربی امور تربیتی و مشاور راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس امسال برای برطرف کردن مشکل کمبود نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان در هر یک از این رشته‌ها هزار مربی امور پرورشی و مشاوره جذب‌ شده است.

شکوهی اضافه کرد: با وضعیت مطلوب فاصله‌ داریم اما تلاش شده در قالب طرحی که برای سازمان امور اداری و استخدامی کشور آماده ‌شده در یک بازه زمانی پنج‌ساله بتوانیم نیروی حوزه پرورشی را تأمین کنیم.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش درباره تخصیص اعتبار گفت: اعتبار در نظر گرفته ‌شده با تخصیص و نقدینگی متفاوت است اگرچه کمک‌های خوبی شده اما در بحث اعتبار با مشکل روبرو هستیم.

شکوهی اضافه کرد: طرح نظام مراقبتی اجتماعی دانش‌آموزی (نماد) طرحی پیشگیرانه، رشد مدار ارتقایی و مراقبتی است که به‌صورت ائتلافی با مشارکت بخش‌های مختلف باهدف غربال‌گری، شناسایی، ارجاع، درمان و مددکاری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تخصیص اعتبار برای طرح نماد مشکلاتی وجود دارد ادامه داد: طرح نماد باید در یک بازه زمانی پنج‌ساله در پوشش ۱۰۰درصدی اجرا شود و در زمان حاضر میز نماد در ۷۵۰مرکز مشاوره راه‌اندازی شده است.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: طرح نماد در همه منطقه‌های آموزشی برخوردار و غیر برخوردار و متناسب با آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود و تلاش وزارت آموزش‌وپرورش این است که فارغ از موقعیت مناطق هرچند مناطق کم برخوردار به‌صورت ویژه دیده شدند، این طرح باقوت اجرا شود.

وی تأکید کرد: براساس ضریب محرومیت منطقه‌ها، تعداد دانش‌آموز و ضریب آسیب اجتماعی که از سیستم پایش می‌شود میزان تخصیص اعتبارات طرح نماد متفاوت است.

شکوهی گفت: مدرسه بازتابی از جامعه است و فضای ایزوله‌ نیست با این تفاوت که به لحاظ فضای فرهنگی و اجتماعی ممکن است کنترل بهتری در این فضا صورت گیرد و تلاش می‌شود آسیب‌ها مدیریت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز