خبرگزاری کار ایران

همکاری دانشکده طب ایرانی با آکادمی طب باستانی یونان

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۱۰۰

معاون دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران از امضای تفاهم نامه مشترک بین دانشکده طب ایرانی و آکادمی طب باستانی یونان و طب چینی در آتن خبر داد.

به گزارش ایلنا، در پی مذاکرات صورت گرفته بین دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران و آکادمیا (آکادمی طب باستانی یونان و طب چینی در یونان)، نخستین دوره آموزشی طب ایرانی در یونان در آتن پایتخت یونان به میزبانی آکادمیا آغاز شد.

این بخش از دوره روز شنبه ۱۶ آذرماه آغاز شده و تا روز ۲۴ آذرماه ادامه دارد. در این دوره دکتر میثم شیرزاد، استادیار گروه طب سنتی دانشکده طب ایرانی مبانی طب ایرانی، حفظ الصحه و معالجات در طب ایرانی را تدریس می کند.

همچنین دکتر آرمان زرگران، استادیار گروه داروسازی سنتی دانشکده طب ایرانی مباحث تاریخ پزشکی در ایران، گیاهان دارویی، فرآورده های ترکیبی طبیعی و داروسازی سنتی را ارائه خواهد کرد.

دکتر آرمان زرگران، معاون بین الملل دانشکده طب ایرانی در راستای برگزاری این دوره آموزشی، از امضای تفاهم نامه مشترک برای ادامه همکاری های آموزشی و پژوهشی با آکادمیا خبر داد.

وی صادر کردن طب ایرانی به عنوان مؤلفه علمی و فرهنگی ایران به کشورهای دیگر را جزو اولویت های دانشکده طب ایرانی عنوان کرد و یکی از مقاصد مهم این هدف را کشورهای اروپایی خواند.

زرگران، به همکاری های چند ساله با آکادمی طب اروپایی اتریش اشاره کرد و افزود: تاکنون هر ساله یک تا دو برنامه آموزشی مشترک در ایران و اتریش اجرا شده و امیدواریم آکادمیا در یونان به دومین همکار مؤثر آموزش در کشورهای اروپایی برای طب ایرانی تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز