خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نفت خزر:

منابع هیدروکربنی در دریای خزر کشف شده است

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۹۳۳

مدیرعامل شرکت نفت خزر گفت: منابع هیدروکربنی بزرگی در دریای خزر کشف شده است که می‌تواند مورد استفاده کشورهای حاشیه این دریا قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصولی، مدیرعامل شرکت نفت خزر، در بیست و چهارمین نشست کمیته هماهنگی هواشناسی آب شناسی دریای خزر گفت: ماموریت اصلی وزارت نفت موجب آن می‌شده است که تلاش‌های زیادی در حوزه زمین‌شناسی برای حفاری و پروژه‌های اکتشافی صورت بگیرد که نتایج بسیار خوبی از این تحقیقات به دست آ‌مده است. دریای خزر با پتانسیل بسیار قوی هیدروکربنی امکان آن را دارد که نقش مهمی در راستای منافع جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند. بنابراین داد و ستد اطلاعات بین سازمان‌های هواشناسی، نظامی و دریایی، زمین‌شناسی و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

لاهیجان‌زاده گفت: در سال‌های گذشته با کشورهای حاشیه خلیج فارس مبادلات اطلاعاتی بسیار چشمگیری داشتیم و جمهوری آذربایجان و مشارکت‌های علمی – اطلاعاتی ما در این حوزه چشمگیر‌تر بوده است. نتایج تلاش‌های ما منجر به کشف منابع نفت در دریای خزر و میدان نفتی سردار جنگل شد.

وی در ادامه گفت: اطلاعات بسیار مفیدی از حوزه رسوبی دریای خزر، گسل‌های زمین‌شناسی این دریا داریم که می‌تواند مورد توجه سازمان‌های زمین‌شناسی و هواشناسی داشته باشد. برای آنکه بتوانیم حفاری درستی داشته باشیم باید اطلاعات دقیقی از حوزه آب‌نگاری به دست آوریم. اطلاعات دیگر کشورها و سازمان‌های مختلف می‌تواند راهگشای اهداف شرکت نفت خزر باشد.

مدیرعامل شرکت نفت خزر گفت: همچنان می‌توانیم اطلاعاتی که مورد نیاز سازمان‌های دیگر است به آنها ارائه کنیم از این فرصت استفاده می‌کنیم تا آمادگی شرکت نفت خزر را برای تبادل اطلاعات بین کشورها و بین سازمان‌ها اعلام کنیم. منابع هیدروکربنی بزرگی در دریای خزر کشف شده است که می‌تواند مورد استفاده کشورهای این حوزه قرار بگیرد که برای کشف و استخراج نیاز به تبادل اطلاعات بین کشورها و سازمان‌های متعدد هست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز