خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با ایلنا:

یکی از اهداف انقلاب این بود که مردم بتوانند اعتراض کنند/ بیان مطالبه حتی اگر ناحق هم باشد، حق است

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۶۳۵

رئیس دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی گفت: از نظر قانون اساسی هیچ محدودیتی برای صحبت کردن، فریاد زدن و اعتراض در کشور وجود ندارد و یکی از اهداف انقلاب همین بوده است.

«محمودرضا آقامیری» رئیس دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره راه بیان مطالبات و انتقادات از سوی دانشجویان گفت: دانشجو مطالبه‌گر است و از هر طریقی که احساس کند، امکان رسیدن به نتیجه وجود دارد، می‌تواند عمل کند، اما باید به این امر مهم توجه داشته باشد که مصالح اجتماعی، روان و روح اجتماعی را نیز در نظر بگیرد.

رییس دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی در ادامه با بیان اینکه امکان دارد یک مطالبه‌گری موجب آسیب زدن به روح جامعه شود، گفت: گاهی اوقات یک مطالبه‌گری روح قشر زیادی از مردم را دچار آسیب می‌کند و در نهایت فضای یاس و ناامیدی به وجود می‌آورد. دانشجو باید از هر ابزاری که می‌تواند مطالبات خود را بیان کند، اما باید به این مساله هم فکر کند که نگرانی اجتماعی ایجاد نکند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اصل 27 قانون اساسی که تشکیل اجتماعات را منطقی می‌‌داند،‌ گفت: یکی از اهداف انقلاب این بود که مردم بتوانند حرفشان را بزنند، الان در یک مقطعی تحت فشار هستیم و مطمئنیم این صداها، صدای دانشجو نیست، بلکه فضایی است که به دانشجو تحمیل شده است. همچنین گاهی اوقات از احساسات پاک جوانان و دانشجویان ما بهره‌برداری می‌شود، اما در کل هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد. دانشجو نیز اگر خودش را بشناسد، می‌داند که از نظر قانون اساسی هیچ محدودیتی برای صحبت کردن، فریاد زدن و اعتراض در کشور وجود ندارد و یکی از اهداف انقلاب همین بوده است.

آقامیری گفت: به هر حال کشور تحت فشار و تحریم بوده و التهاب در آن وجود دارد. از دیدگاه من دشمنان از این التهاب استفاده کرده و بخشی از جامعه را تحریک می‌کنند. همچنین بهترین بخشی که قابل تحریک است، جوانان هستند.

رئیس دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد:‌ حساس‌ترین بخش جامعه، جوانان هستند، زیرا احساسشان پاک است و دارای پویایی و شور هستند، بنابراین تحت تاثیر بیشتری قرار دارند. بعضا در مواجه با دانشجو ارتباط وجود نداشته و گوش شنوا نیز وجود ندارد. از این رو زمانی که فقدان ارتباط وجود داشته باشد موجب می‌شود که صدای این فریادها از جایی دیگر شنیده شود.

وی در ادامه شنیدن صدای دانشجو را یک ضرورت قلمداد کرد و گفت: اگر یک سازو کار مناسبی را در هر دانشگاهی برای نشست با دانشجویان و شنیدن صدای آنها داشته باشیم، هیچ بحرانی در این خصوص نخواهیم داشت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی گفت: بیان مطالبه حتی اگر ناحق باشد، حق است، یعنی بنده یک حرفی دارم که می‌خواهم به اطلاع مسئولان برسانم و این حق است، حتی اگر حرفم غلط باشد، اما گاهی اوقات چون تحریک پذیری وجود دارد، افراد برای انجام مطالبات تحریک می‌شوند. به نظر من این اتفاقات بیشتر توطئه است که گاهی اوقات یک مسیر منطقی اعتراض به شرایطی می‌رسد که منجر به برخورد با آن می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز