خبرگزاری کار ایران

سرهنگ بخشنده:

حدود ۲ هزار زن معتاد متجاهر در تهران داریم/ ظرفیت نگهداری فقط برای ۲۵۰ زن ایجاد شده است

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۳۷۸

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از افزایش۴۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در تهران نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ محمد بخشنده؛ رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در جمع خبرنگاران درباره خلاصه اقدامات این پلیس در سال جاری گفت: با برنامه ریزی که انجام شده با هدفگذاری ۲۰ درصد کشفیات موفق شدیم، ۴۶ درصد رشد کشفیات داشته باشیم.

وی ادامه داد: در سال جاری ۱۶ تن و ۷۳۴ کیلوگرم کشفیات در سال جاری داشتیم که نسبت به مدت مشابه ۴۶ درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر درباره متلاشی شدن باندهای قاچاق موادمخدر خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ باند متلاشی شده و ۳۸۷ نفر قاچاقچی حرفه ای شناسایی و دستگیر شده اند که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در ۱۴ محور اصلی منتهی به شهر تهران ۱۲تن و ۸۱۱ کیلوگرم کشفیات داشتیم که ۲۰ درصد در محورهای اصلی افزایش داشته است.

او تصریح کرد: ۲۵۷۹ دستگاه انواع خودرو، کامیون، کامیونت، موتور سیکلت از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

سرهنگ بخشنده خاطرنشان کرد: بیش از یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از محورهای اصلی و شهر تهران کشف شده و۴ باند و ۱۷ قاچاقچی و بیش از ۶۰۰ خرده فروش با ۸۵ درصد کار اطلاعاتی و ۱۵ درصد کار انتظامی شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی ادامه‌داد: همچنین طی هفته گذشته ۸۰ دستگاه خودرو کشف و ضبط شده و ۱۲۰۰ معتاد متجاهر جمع آوری شده اند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر درباره زنان معتاد متجاهر گفت: بیش از ۱۵۰۰ و تا ۲ هزار زن معتاد متجاهر در تهران داریم اما با توجه به وضعیت اسف‌بار آنها ۲۵۰ ظرفیت تنها در تهران برای زنان از طرف بهزیستی ایجاد شده است.

سرهنگ بخشنده خاطرنشان کرد: ما به محل های حضور این زنان اشراف کامل داریم و چنانچه ظرفیت از سوی دستگاه‌های متولی ایجاد شود نسبت به ساماندهی آنها اقدام خواهیم کرد. البته اخیرا ۳۸ ظرفیت جدید برای زنان معتاد متجاهر به ما اعلام شده است.

وی با اشاره جمع‌آوری معتادان متجاهر مرد گفت: ۴۱۶۸۸ معتاد متجاهر با همکاری یگان امداد، پلیس پیشگیری و کلانتری ها جمع آوری شده اند البته بسیاری از این افراد چندین بار جمع شده و به مراکز فشافویه، اخوان، سروش، شفق منتقل شده اند. همانطور که بارها گفته ام تهران حدود ۲۰ هزار معتاد متجاهر دارد و در حال حاضر ظرفیت برای ۱۲ هزار معتاد متجاهر ایجاد شده است. همچنین ما تلاش کرده‌ایم مدت نگهداری و بازپروری افراد را از ۶ ماه به یکسال افزایش دهیم. در حال حاضر نیز در مرکز سروش ۴۲ دستگاه چرخ خیاطی در کارگاه خیاطی داریم و حدود ۷۰ درصد از مانتوهایی که در هفت تیر به فروش می رسد در این کارگاه‌ها تولید می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز