خبرگزاری کار ایران

ابتکار در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

بازاریابی بین‌المللی برای فروش و صادرات کالاهای تولیدی زنان سرپرست خانوار

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۵۵۸

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از بازاریابی بین‌المللی برای فروش و صادرات کالاهای تولیدی زنان سرپرست خانوار خبر داد.

«معصومه ابتکار» معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با نحوه اشتغال‌زائی برای زنان سرپرست خانوار گفت: امروز زنان در مشاغلی وابسته به رشته‌های فناوری نوین، تولید و مهندسی حضور دارند. زنان در هر زمینه‌ای که علاقه یا تخصص داشته باشند، می‌توانند کار کنند. 

وی در پاسخ به این پرسش که ایجاد مشاغل برای زنانی که تخصص خاصی ندارند، چگونه است؟ گفت: برای این گروه از زنان دوره‌های مهارت عمومی و تخصصی از طریق مراکز فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود. 

با بازاریابی تلاش می‌کنیم کارآفرینی زنان به اقتصاد پایدار بدل شود 

ابتکار در واکنش به این پرسش که آیا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که به زنان سرپرست خانوار داده می‌شود و آنها را به تولید صنایع دستی یا تولید اقلام یا البسه محلی (بویژه در شهرستان‌ها) مشغول می‌کند، آنها را در حاشیه صنعت قرار نمی‌دهد؟ آیا این حاشیه از امنیت شغلی لازم برخوردار است؟ اظهار کرد: بله، این حرف درست است، از همین رو یکی از اقدامات ما در ایجاد اشتغال برای زنان، بازاریابی کالای آنها است تا فعالیت شغلی آنها بدل به اقتصادی پایدار شود تا همواره بتوانند بازار لازم را برای کالاهایی که تولید می‌کنند، داشته باشند.

وی در ادامه افزود: این نکته‌ای که ذکر شد بسیار درست است و به همین دلیل ما بسیار به بازاریابی کالاهای تولید شده آنها توجه می‌کنیم. حتی تلاش می‌کنیم فروش کالاهای زنان کارآفرین را بین‌المللی و صادراتی کنیم. حتی در آخرین نشست اقتصادی منطقه‌‌ی آسیا، هیئتی از کارآفرینان ایرانی رفتند تا اینکه بتوانند ارتباط شبکه‌ای را با کارکنان در آسیا برقرار کنند. 

لایحه تامین امنیت زنان باید نظرات دولت را هم تامین کند 

همچنین، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، درباره سرانجام لایحه تأمین امنیت زنان کرد: لایحه از قوه قضائیه به دولت استرداد شده است و لازم است در کمیسیون لوایح دولت بررسی می‌شود تا مواد لایحه نظرات دولت را نیز تامین کند و بعد به مجلس برود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز