خبرگزاری کار ایران

تفاهم نامه شهرداری تهران با اسنپ برای تخفیف ۶۰۰۰ تومانی به معلولان

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۹۶۷

معاونت شهرسازی شهرداری تهران و شرکت اسنپ تفاهم نامه ای با موضوع معلولان امضا کردند که طی آن شرکت اسنپ متعهد می شود مبلغ ۶۰۰۰ تومان به مسافران کم توان تخفیف دهد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی شهرداری تهران در مراسم تفاهم نامه مابین معاونت شهرسازی و شرکت اسنپ با بیان اینکه بودجه ستاد مناسب سازی برای معلولان طی دو سال اخیر حدود ۳.۵ برابر شده که جا دارد از زحمات خانم نژادبهرام در این خصوص تشکر کنیم، گفت: ما برای آنکه تهران را شهری برای همه بکنیم راه درازی داریم. وسعت نابسامانی شهر به قدری زیاد است که هنوز اقدامات شهرداری در راستای مناسب سازی معابر به چشم نیامده اما کارهای خوبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امیدواریم در بودجه سال ۹۹ نیز شاهد افزایش بودجه حوزه مناسب سازی باشیم، تصریح کرد: شاید مبلغ ۶۰۰۰ تومانی که شرکت اسنپ به مسافران کم توانش تخفیف می‌دهد مبلغ زیادی نباشد اما این نشان دهنده حساسیت آنها در حوزه افراد کم توان است.

معاون شهرداری تهران با بیان اینکه ستاد مناسب سازی شهر تهران از سال‌ها پیش تشکیل شده‌است عنوان کرد: مدیریت پیشین شهر، شهری با حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی به ما واگذار کرد و با همه توانمندی‌هایی که داشتند نتوانستند در امر مناسب سازی معابر عملکرد خوبی داشته باشند و حالا سعی داریم که نسبت به مناسب سازی معابر اقدام کنیم و با اینکه بودجه ما خیلی خوب نیست اما عزم جدی برای حل مشکلات داریم و این آغازی برای انجام یک کار بزرگ و مهم است.

وی با تاکید براینکه در دوره‌های پیشین نیز معابر مناسب سازی شده بود اما شبکه‌سازی نشده بود افزود:‌ در نظر داریم طرح جامعی برای شبکه مناسب سازی معابر برای معلولان ایجاد کنیم.

گلپایگانی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات ساخت هر بنایی در تهران دریافت مجوز ساخت و پایان کار است، اضافه کرد: دیدید که جلوی فعالیت پلاسکو را علی رغم همه مشکلاتی که وجود داشت گرفتیم. چرا که معتقدیم کسب جواز ساخت یک الزام است.

براساس گزارش شهرنوشت؛ معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: اگر ساختمانی مجوز ساخت بگیرد نسبت به دریافت پایان کار نیز اقدام می‌کند و آن زمان است که کارشناسان ما آیتم‌های مناسب سازی شده ساختمان‌ها برای افراد کم توان را لحاظ می‌کنند به گونه‌ای که ابعاد آسانسور، رمپ، سرویس بهداشتی مناسب سازی شده و ... برای معلولین کنترل می‌شود و متاسفانه باید بگویم سالن اجرای سران یا فرودگاه امام خمینی (ره) سرویس بهداشتی مناسب معلولان ندارد و جای سوال است که چرا این ساختمان‌های مهم به معلولان بی توجهی کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز