خبرگزاری کار ایران

بررسی پیشنهادات شورا درباره الزامات بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۸۳۰

در جریان یکصد و هشتادمین جلسه شورای شهر تهران پیشنهادهای اعضای شورای شهر تهران در خصوص الزامات بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز در جریان یکصد و هشتادمین جلسه شورای شهر تهران پیشنهادهای کلیات بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورا پیشنهادها خود را مطرح کردند و به رای گذاشته شد.

در پیشنهاد اول، حجت نظری اعلام کرد به بند۱_۷ در اولویت ها و بودجه پیشنهادی، توسعه ورزش همگانی در سیاست ها اضافه گردد و این پیشنهاد به رای گذاشته شد که با ۱۸ رای موافق و یک مخالف به تصویب رسید.

بدین ترتیب بند ۱_۷ به سلامت اجتماعی، نشاط اجتماعی، شهروند مشارکت جو و مسئولیت پذیر، بهداشت روان و توسعه همگانی تغییر یافت.

پیشنهاد بعدی مربوط به بند ۹، بخش اول بود که شهرداری را موظف کرد مبنی بر برنامه اولویت محور و تحقق پذیر، مبتنی بر تدوین برنامه اولویت محور و تحقق پذیر برای مدت باقی مانده این دوره مدیریت شهری، منابع درآمدی را انجام دهد.

این پیشنهاد با موافقت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.‌

پیشنهاد بعدی در خصوص دریافت معوقات مالی و قانونی شهرداری از دولت و نهادهای حاکمیتی بود که با ۱۸ موافق به تصویب رسید.در ادامه پیشنهادی در شورای شهر در خصوص آنکه بودجه بعد از چند سال به جای انقباضی به صورت انبساطی بسته شود نیز مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا این مسئله نیز به عنوان یکی از الزامات اولیه بودجه به تصویب رسید.

در ادامه حجت نظری پیشنهادی مطرح کرد که براساس آن احصای املاک خریداری شده شهرداری در مناطق مختلف و پیش‌بینی سازوکار مناسب جهت اجاره دادن و بهره‌برداری از املاک و مستغلات شهرداری و همچنین بهره‌گیری موثر از نیروی انسانی موجود به منظور افزایش درآمدهای پایدار مورد توجه قرار گیرد که شهربانو امانی در واکنش به این پیشنهاد گفت: در مورد املاک بحث جدی داریم و دغدغه داشتیم که شهرداری به جد به آن پاسخ نداد و حتی حاضریم دو فوریتی بیاوریم که شهرداری ملزم به شفاف‌سازی در مورد املاک شود.

در ادامه این پیشنهاد نیز عبارت بهره‌گیری موثر از نیروی انسانی موجود به منظور افزایش درآمدهای پایدار حذف شد.

در بخش دیگری اعضای شورای شهر پیشنهاد دادند که هر گونه برون‌سپاری و واگذاری امور شهرداری به بخش خصوصی که در چارچوب قوانین است، با تأیید شورا و کمیسیون‌های مربوطه باشد و این در حالی است که این واگذاری نباید بار مالی جدیدی به شهرداری وارد کند که بر همین اساس حجت نظری گفت: اگر ما به موضوع نیروی مازاد باور داریم و آن را بپذیریم باید تصمیم بگیریم که یا نیروها را تعدیل کنیم که با قاطعیت می‌گویم ما عرضه تعدیل نیرو نداریم و اگر نمی‌خواهیم نیروها تعدیل شوند باید کاری برای آن‌ها ایجاد کنیم نه اینکه الان شاهد برون‌سپاری فعالیت‌ها هستیم اما نیروی انسانی ما بیکار مانده است.

همچنین رسولی نیز با بیان اینکه برون‌سپاری اگر با چابک‌سازی باشد معنا پیدا می‌کند در غیر این صورت شهرداری هم تشکیلاتش توسعه می‌یابد و هم برون‌سپاری می‌کند به عنوان مثال در یک حوزه‌ای ۲۵۰۰ پست سازمانی وجود دارد و در این قسمت برون‌سپاری هم انجام می‌شود و این نشان می‌دهد که شهرداری به صورت دوبل هزینه‌هایش را صرف می‌کند.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران تمامی پیشنهادات خود را در خصوص سیاست‌ها و الزامات بودجه ۹۹ بررسی کردند که بسیاری از آن‌ها یا پس گرفته شد و یا به دلیل آنکه در قالب لایحه بودجه ۹۹ در نظر گرفته شده بود، حذف شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز