خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

دانشگاه‌ها در عرصه کمک به تولید داخلی و رفع تحریم‌ها آثار خوبی داشتند

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۹۱۱

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هر جا برای حل مشکلات و معضلات جامعه و صنایع به دانشگاه‌ها مراجعه شده، دانشگاه‌ها موفق عمل کرده‌اند، تصریح کرد: در سال گذشته در عرصه کمک به تولید داخلی و حرکت در جهت رفع تحریم‌های ظالمانه کشور، دانشگاه‌ها به خوبی ورود داشته و منشاء آثار خوبی بوده‌اند.

به گزارش ایلنا،‌ منصور غلامی در شورای اداری منطقه غرب مازندران اظهار داشت: کیفی سازی آموزش عالی و ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها یک اولویت اساسی در وزارت علوم است.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها مسئولیت ایجاد شغل و اشتغال‌آفرینی را ندارند اما طبیعتاً مسئولیت افزایش توانمندی دانشجویان و ارتقای سطح مهارت‌های دانش آموختگان برای ایفای نقش موثرتر در جامعه را برعهده دارند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در هر استان یک شبکه علمی متشکل از موسسات آموزش عالی استان ایجاد می‌کنیم و دانشگاه مادر استان به عنوان نماینده وزارت علوم فعالیت های مربوط به طرح ساماندهی آموزش عالی را پیش می‌برد.

وی در ادامه به دستاوردهای علمی و تحقیقاتی پیش و پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با گذشت حدود چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مراکز آموزش عالی در کشور رشد خوبی داشته و در پی آن شاهد دستاوردهای قابل توجهی در این بخش بوده‌ایم.

غلامی افزود: قبل از انقلاب اسلامی در بسیاری از رشته‌های تخصصی وابسته به دیگر کشورها بودیم در حالی که برای قطع وابستگی به کارشناسان خارجی از دهه های ۶۰ و ۷۰ همزمان با توسعه دانشگاه‌ها و راه‌اندازی رشته‌های تخصصی به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کردیم و نتایج این تلاش‌ها آن شد که امروز بیشتر مدیران کشور تخصص خود را از دانشگاه‌های داخلی دریافت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: از ۱۵ سال پیش تاکنون فعالیت‌های تحقیقاتی خوبی در کشور شروع شده و به توسعه فناوری و یافته‌های علمی زیادی دست یافته‌ایم و نتیجه این زحمات آن شد که امروز بیش از ۱۹۵ مرکز رشد و فناوری و ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور فعالیت دارد و دستاورد این مراکز فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان کارآفرین بوده که فعالیت آن‌ها واقعاً مثال‌زدنی است.

به گفته وزیر علوم، هم اکنون فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند به تولید داخلی کمک کند و اثربخشی تحریم‌های ظالمانه را در کشور از بین ببرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز