خبرگزاری کار ایران

آروین مطرح کرد:

رصد اقدامات مدیریت‌شهری در حوزه شفافیت توسط سازمان‌های مردم‌نهاد

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۵۳۶

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای‌شهر تهران از رصد اقدامات مدیریت‌شهری در حوزه شفافیت توسط سازمان‌های مردم‌نهاد خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از معاونت ارتباطات و بین‌الملل شورای‌شهر تهران، بهاره آروین در جلسه اول هم‌اندیشی کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای‌شهر تهران با سمن‌های فعال در حوزه شفافیت و مبارزه با فساد اظهار داشت: یکی از اهداف تشکیل این جلسه شکل‌دهی زنجیره ذی‌نفعان شفافیت و انجام کارهای مشترک از سوی سمن‌های حوزه شفافیت است.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران به پیشنهاد کمیته شفافیت در دی ماه سال جاری همایشی را به نام "تجربه شفافیت" برگزار خواهد کرد. در قالب این همایش می‌توان همه نهادها و ارگان‌هایی را که کاری هرچند کوچک درراستای شفافیت انجام داده‌اند دور هم جمع کرد؛ ضمن اینکه شبکه‌سازی فعالین، مطالبه‌گری و تثبیت دستاوردهای شفافیت را هم در دورنمای همایش مدّنظر داریم.

آروین با بیان اینکه یکی از محورهای همایش تقدیر از فعالان مدیریت شهری کشور در حوزه شفافیت است، اظهار کرد: همچنین مسابقه تحلیل داده‌های وبسایت شفاف از بخش‌های جانبی این همایش یک‌روزه خواهد بود و برپایی یک نمایشگاه جانبی را هم در نظر داریم تا دستگاه‌ها دستاوردهای خود را در حوزه شفافیت معرفی کنند.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران تصریح کرد: تصمیم ما این است که برای رصد اقدامات مدیریت شهری در حوزه شفافیت از ظرفیت سمن‌های فعال در حوزه شفافیت و مبارزه با فساد کمک بگیریم و ما تنها تسهیلگر این کار باشیم.

وی با بیان اینکه قرار است در سال اول همایش، اسکوپ کار کوچک و محدود باشد، گفت: قرار است رصد سال اول را در دو سه محور مشخص و عینی انجام دهیم تا چندان نیازمند تدوین استاندارد برای آن نباشیم. برای نمونه، به این سوال پاسخ داده می‌شود که آیا اطلاعات قراردادها روی وبسایت شهرداری هست یا خیر؟ یا آیا مصوبات شورا روی وبسایت آن قرار داده شده یا خیر؟

آروین افزود: هدف ما این است که آن دسته از مجموعه‌ها که درراستای شفافیت کار کرده‌اند، بدانند کار آنها دیده می‌شود. این باعث می‌شود سال آینده تعداد بیشتری از مجموعه‌های شهری به این جرگه بپیوندند. این کار درواقع تقدیر از کسانی است که در این عرصه پیشروتر بوده‌اند.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند با بیان اینکه قصد ما نهادینه کردن گفتمان شفافیت در جامعه است، گفت: پیشنهاد دیگر ما این است که در فرصت باقی‌مانده تا همایش تجربه شفافیت، هر دو هفته یک بار نشست‌هایی از سوی سمن‌ها ساماندهی شود و در آنها به صورت تخصصی به مباحثی نظیر شفافیت املاک، شفافیت ارزی، شفافیت مجوزها، تعارض منافع سازمانی، سیاست داده باز، شفافیت در حوزه دارو و درمان و ... پرداخته شود. شورای شهر تهران هم می‌تواند امکانات مکانی، مقدمات لجستیکی و ... را برای این پیش‌همایش‌ها مهیا کند.

در ادامه جلسه نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد حاضر در جلسه درباره موضوع رصد اقدامات مدیریت شهری در حوزه شفافیت اظهار نظر کردند. ضرورت تدوین دستورالعمل شفاف و عینی برای رصد اقدامات، چالش‌های ایجاد هماهنگی بین سمن‌های مختلف و پیشنهاد حوزه‌هایی که برقراری شفافیت در آن‌ها اولویت دارد از جمله موارد مطرح‌شده بود.

سید محمود حسینی نماینده جمعیت هم‌اندیشان دادخواه، مهدی ثنایی مدیرعامل اندیشکده شفافیت برای ایران، محمد کعبی معاون پژوهش‌های قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی، عاطفه غلامی از پژوهشکده امنیت اقتصادی تدبیر، لیلی حبیبی نماینده مرکز غیردولتی سلامت اداری و انجمن مدیریت رفتار سازمانی، حسن فروزانفر از اتاق بازرگانی تهران و انجمن مدیریت کیفیت ایران، ناصر پرتوی رییس هیات مدیره انجمن حسابداری ایران و سعید نوایی مدیرعامل موسسه سفیر صبح پارسیان از جمله شرکت‌کنندگان در این جلسه بودند.

در پایان این جلسه مقرر شد دومین نشست مشترک کمیته شفافیت با سمن‌های فعال در این حوزه نیمه آذر ماه برگزار شود و طی آن جمع‌بندی‌ و تصمیم‌گیری نهایی درخصوص نحوه رصد اقدامات مدیریت شهری در حوزه شفافیت انجام شود. همچنین پیشنهاد آروین مبنی بر برگزاری پیش‌همایش‌های رصد شفافیت با استقبال نمایندگان سمن‌ها مواجه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز