خبرگزاری کار ایران

ارائه گزارش خسارات وارده به تاسیسات شهری در پی ناآرامی اخیر

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۶۸۱

رئیس شورای شهر تهران گفت: مقرر شد شهرداری گزارش کاملی از خسارتی که به تاسیسات شهر وارد شده به ما ارائه بدهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در جریان یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران درخصوص افزایش استفاده‌ از حمل و نقل عمومی پس از سهمیه بندی بنزین گفت: این جزو اولویت های شهرداری تهران است. خرید هزار واگن برای تهران که مصوبه شورای اقتصاد را دارد در دستور کار است، اما به دلیل تحریم ها اجرای آن با تاخیر انجام شده‌است و در حال پیگیری آن هستیم.

وی تصریح کرد: دو جلسه نیز با معاون رئیس جمهور داریم و فردا هم یک جلسه با آقای جهانگیری داریم و درخصوص تامین ۱۹ هزار اتوبوس برای کل شهرها که سه هزار دستگاه  آن متعلق به تهران است صحبت کردیم.

وی با اشاره به ناهماهنگی وزارتخانه ها در جهت توسعه حمل و نقل عمومی گفت: این مصوبه به دلیل ناهماهنگی بین وزارت کشور، صمت، نفت، برنامه و بودجه احرایی نشده و پیگیر اجرای این دو مصوبه دولت هستیم.

هاشمی درخصوص افتتاح ماهانه یک خط مترو نیز گفت:این مساله نیز در جلسه هم اندیشی با شهردار مطرح شد در حال حاضر امکان افتتاح ایستگاه مترو داریم اما مراسم افتتاح برگزار نشده است‌.

هاشمی همچنین درباره کاهش ترافیک در پی سهمیه بندی بنزین اظهار داشت: در ابتدا مقداری بار ترافیک تهران کاهش یافت که ناشی از کاهش خودروهای ورودی به تهران بود، در پی گرانی بنزین تعداد خودروهای که از حاشیه به داخل تهران آمدند کاهش پیدا کرده است.

وی درپاسخ به خبرنگار ایلنا درخصوص خسارت‌هایی که در پی ناآرامی های هفته گذشته به تاسیسات شهری و شهرداری ها وارد شد گفت: این مساله نیز در جلسه هم اندیشی امروز مطرح شد و گفتیم شهرداری گزارش کاملی از خسارتی که به تاسیسات شهر وارد شده به ما بدهند تا شورا از کمیسیون های امنیتی تهران و استانداری پیگیری کند و در صورت اختصاص بودجه ای به رفع خسارت ها به شهر تهران نیز تعلق گیرد.

هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص حضور پورسید آقایی، معاون شهردار در مسکو گفت: از جزئیات این سفر اطلاعی ندارم، قرار بود یک خط اعتباری ۵ میلیاردی که نمی دانم دلار و یا یورو است از طریق روسیه بازگشایی شود که حمل و نقل تهران نیز سهمی در این خط اعتباری داشت، احتمال دارد در این سفر پورسیدآقایی وزیر نیرو را همراهی کرده باشد اگرچه اطلاع دقیقی ندارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز