خبرگزاری کار ایران

در نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصویب شد؛

کاهش تعهدات فارغ‌التحصیلان رشته‌های فوق تخصصی

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۰۱۵

معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به مصوبات نود و یکمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: طبق مصوبات این شورا تعهدات پذیرفته شدگان مقطع فوق تخصصی به غیر از مشمولان قانون برقراری عدالت آموزشی به میزان یک برابر مدت تحصیل تعیین می‌شود.

به گزارش ایلنا، باقر لاریجانی با اعلام این خبر افزود: کاهش تعهدات موضوع این مصوبه به متعهدینی که در حین انجام تعهد می باشند نیز قابل تسری خواهد بود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: برای افرادی که مشمول این مصوبه هستند در صورت انجام تعهد به میزان یک برابر مدت تحصیل گواهی پایان تعهدات ضریب K فوق تخصص صادر می شود.

وی افزود: لیکن افرادی که مشمول تعهدات ماموریت آموزشی هستند، مجوز اخذ مدرک تحصیلی را پس از طی دوره تعهدات آموزشی اخذ خواهند کرد.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی ادامه داد: میزان تعهدات افرادی که با استفاده از سهمیه اعضای هیات علمی در آزمون فوق تخصصی پذیرفته شده‌اند شامل این مصوبه نمی شود و تابع احکام استخدامی صادر شده می باشد.

وی افزود : افرادی نیز بر مبنای توافق با دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت رفع نیازهای آموزشی به کارگیری می‌شوند، میزان تعهدات این افراد نیز تابع توافقات صورت گرفته با دانشگاه است و این مصوبه شامل حال این افراد نمی شود.

لاریجانی با بیان اینکه مدت تعهدات پذیرفته شدگان مقطع تخصصی بهره مند از قانون برقراری عدالت آموزشی مطابق با قانون می باشد گفت: برای این گروه از داوطلبان به دانشگاههای علوم پزشکی تاکید شده که ضمن اخذ سند تعهد، شهر محل گذراندن تعهدات نیز در این اسناد ذکر شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: طبق مصوبه شورا از سی ونهمین دوره آزمون گواهینامه رشته های تخصصی بالینی و به بعد، صد در صد سوالات آزمون گواهینامه رشته های تخصصی بالینی بصورت متمرکز در مناطق آمایشی نهایی سازی خواهد شد.

وی با تصریح اینکه در این شورا مصوب شد فارغ التحصیلان رشته های تخصصی و فوق تخصصی بالینی با رعایت مقررات آموزشی مرتبط، مجاز به شرکت در آزمون دانشنامه تخصصی و گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی در پایان دوره باشند، اظهار داشت: متناسب با شرایط داوطلبان دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی مجاز است علاوه بر شهریور ماه، در صورت لزوم در برخی از رشته ها، در بهمن یا اسفند ماه، آزمون دانشنامه را برگزار نماید.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از شرایط شرکت داوطلبان در آزمون گواهینامه رشته های تخصصی ودانشنامه رشته های فوق تخصصی بالینی سخن گفت و افزود: داوطلبان علاوه برمعرفی از سوی معاونت آموزشی دانشگاه محل تحصیل لازم است حد نصاب قابل قبول لاگ بوک دستیاری را تکمیل و صلاحیت های بالینی در قالب شیوه های نوین ارزیابی احراز نمایند.

وی افزود: پیرو تشکیل هیات های ممتحنه و ارزشیابی منطقه ای، در این نشست مقرر شد هیات های ممتحنه کلان مناطق ‌آمایشی برای پزشکی عمومی نیز تشکیل شود. شیوه نامه اجرایی هیات های ممتحنه کلان مناطق‌ آمایشی برای پزشکی عمومی در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی تدوین و در نشست بعدی شورا طرح خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز