خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی وزیر ارشاد:

فضای آموزشی باید مطالبه‌گر علم باشد

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۴۶۷

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: رکن اصلی علم باز این است که بخواهیم نقش علم در توسعه و رفاه را برای مردم روشن کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برنامه بزرگداشت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه با محوریت" علم باز؛ علمی برای همه" صبح امروز با حضور  محمد جلالی دبیر کمیسیون انجمن های علمی ایران، وحید احمدی مشاور وزیر و رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، مریم سلطان‌زاده سرپرست دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وبهمن نامور مطلق مشاور دبیر ملی یونسکو در وزارت علوم برگزار شد.

جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی در ادامه این برنامه اظهار داشت: ایده اصلی امسال مربوط به این است که این برنامه را در جهت شناخت فرهنگ ایران زمین ایجاد کنیم. علم باز یک پژوهش علمی است ما باید بدانیم چه چیزهایی به این پژوهش علمی فرصت می‌دهد و یا چه چیز‌هایی مانع آن خواهد شد. یکی از این موانع این است که سیستم آموزشی ما مثل مدارس به پژوهش علمی کمک نمی‌کند. به عنوان مثال کتاب خواندن مهم است اما پژوهش تنها با کتابخوانی محقق نخواهد شد. البته ما در کشور کمتر از هزار کتابفروشی فعال داریم اینها نقاط ضعفی است که باید توسط فناوری مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: فضای آموزشی ما باید مطالبه‌گر علم باشد و باید به این مساله توجه ویژه داشت. ما باید در این عرصه کارهای جدی کنیم، بخش زیادی از کارهای وزارت فرهنگ باید در راستای حفظ شان پژوهشگران باشد و این جایگاه را در فکر مردم ایجاد کند. حتی رسانه‌ها نیز باید از شان علمی دفاع کنند.

جوادی بیان کرد: رکن اصلی علم باز این است که ما بخواهیم نقش علم در توسعه و رفاه را برای مردم روشن کنیم و تا زمانی که شان پژوهشگران در جامعه تثبیت نشود این پروژه موفق نخواهد شد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: پژوهش‌های علمی که تاکیدشان بر کار جمعی است باید با جدیت بیشتری بها داده شوند. ضمن اینکه کار جمعی باید از ابتدا در مدارس آموزش داده شود. در کنار اینها باید علم در دسترس همگان باشد اما متاسفانه برخی در این زمینه بخل می‌ورزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز