خبرگزاری کار ایران

حمایت باشگاه دانش‌آموزی دانشگاه تهران از دانش‌آموزان مناطق محروم

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۰۱۲

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از حمایت باشگاه دانش‌آموزی این دانشگاه از دانش آموزان مناطق محروم خبر داد.

حمایت باشگاه دانش‌آموزی دانشگاه تهران از دانش آموزان مناطق محروم/ برگزاری جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران از ۱۸ تا ۲۲ آبان ماه

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری مجیدسرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با هدف تشریح برنامه‌های حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ظهر امروز برگزار شد.

مجیدسرسنگی در ابتدای این نشست درباره دومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران جشنواره‌های مختلفی از جمله جشنواره آموزش، پژوهش و بین الملل دارد ولی ما تاکنون جشنواره فرهنگ نداشتیم. ما در سال ۹۶ برای اولین بار جشنواره فرهنگ را برگزار کردیم. سال ۹۷ به لحاظ مسایل مالی نتوانستیم این جشنواره را برگزار کنیم ولی امسال از ۱۸ تا ۲۲ آبان این جشنواره با شعار ترویج فرهنگ  دانشگاهی،اخلاق خرفه‌ای و مسئولیت‌ پذیری دانشگاهی برگزار خواهد شد.  

وی در ادامه با اشاره به بخش‌های این جشنواره گفت: بخش انجمن علمی، کانون‌های فرهنگی، اجتماعی،هنری، دینی، نشریات دانشجویی از جمله بخش‌های این جشنواره است. همچنین بخش دانشگاهیان برتر را داریم که توسط آن دانشگاهیان برتر در حوزه فرهنگی و اجتماعی اعم از دانشجویان، هیات علمی و کارکنان کارهاش خودشان را برای ما ارسال خواهند کرد و در نهایت آثار برتر انتخاب خواهد شد. همچنین بخش مدیران و کارشناسان برتر را داریم که برگزیده آنها برای مراکزی که در آینده به مدیر یا کارشناس نیاز دارند معرفی خواهند شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران اشاره کرد: اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۲۲ آبان ماه ساعت ۳ تا ۵ برگزار خواهد شد ما همچنین دومین دوره سخنرانی‌های ترویجی را خواهیم داشت که از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه برگزار می شود. در این میان گرامیداشت روزجهانی علم در خدمت صلح و توسعه را خواهیم داشت. علاوه بر این برنامه نمایشگاه علم در قالب هنر، نمایشگاه ترویج علم و فناوری با ایده‌های کارآفرینی،شب شعر  و پخش فیلم را نیز بر نظر خواهیم داشت.

سرسنگی اضافه کرد: در راستای این جشنواره برگزاری نشست هم اندیشی و انتقال تجربه با حضور روزنامه نگاران مطرح کشور را داریم که در کنار آن کارگاه‌های آموزشی در حوزه نشریات برگزار خواهد شد. همچنین سومین همایش ملی دانشگاه اخلاق مدار را پیش رو خواهیم داشت که در ۲۶ آذرماه سال ۹۸ برگزار می شود.

سرسنگی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوب امسال و اعطای مجوز علمی به نشریات دانشجویی است که برای اولین بار اتفاق می‌افتد. زین پس نشریاتی که تشخیص داده شود از نظر محتوا سطح بالایی دارند از امتیاز علمی برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: در این چند ماه اخیر ما آیین نامه استادِ مشاور انجمن‌های علمی و آیین نامه استاد مشاور فرهنگی را تدوین کردیم. فعالیت استاد مشاور فرهنگی به این صورت است که علاوه بر راهنمایی دانشجویان در زمینه‌های مختلف تحصیلی در بحث فرهنگی نیز به دانشجویان مشاوره خواهند داد. پیشتر یک آیین نامه به نام استاد مشاور تحصیلی داشتیم که الان به آیین نامه استاد مشاور فرهنگی تبدیل شده است به این صورت که در هر دو حوزه دانشجویی کمک می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از افتتاح باشگاه دانش آموزی خبر داد و گفت: اکنون باشگاه دانش آموزی افتتاح شده و فعالیت خود را آغاز کرده است این باشگاه دانش آموزان مستعد را جمع آوری کرده و آن ها را برای ورود به دانشگاه آماده می‌کند. ما همچنین یک امتیاز ویژه برای دانش آموزان مناطق محروم در نظر گرفته‌ایم که با آن ها ابلاغ خواهد شد.

سرهنگی ادامه داد: ما یک تفاهم‌نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای برگزاری دوره مهارت آموزی و ایجاد مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان دانشگاه تهران امضا کردیم. هدف از این تفاهم نامه آموزش مهار‌ت‌های شغلی به دانشجویان است تا پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند به راحتی کار پیدا کنند.

وی درباره طرح افزایش توانمندی سازی و شایستگی‌های حرفه‌ای اعضای هیئت علمی گفت: طرح افزایش توانمندسازی و شایستگی‌های حرفه‌ای اعضای هیئت علمی و مدیران دانشگاه انجام شده است. طبیعتاً هر کس در دانشگاه تهران که وظیفه آموزش را بر عهده دارد و باید در این زمینه کاری خود توانایی و مهارت داشته باشد. علاوه بر اینها یک جدول تحت عنوان برنامه جامع اقدامات فرهنگی و اجتماعی طراحی شده که پس از تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی به همه دانشگاه ابلاغ شده است. این برنامه جامع کمک می کند اقدامات لازم در زمینه فرهنگی و اجتماعی در طول ترم در دانشگاه ها لحاظ شود.

سرسنگی اضافه کرد: ایجاد شعبه صنایع فرهنگی و فناوری های نرم در پارک علم و فناوری از دیگر اقدامات ما بوده است. ما رشته‌های علوم انسانی و هنر را در بحث کسب و کارهای نرم وارد کردیم و دانشجویان در این زمینه تربیت می‌شوند.

 معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در پایان گفت:  در حال حاضر ما ۱۸۱ انجمن علمی، ۸۹ کانون فرهنگی، ۳۸۲ نشریه دانشجویی و  ۵۴ دفتر تشکل اسلامی در دانشکده‌های مختلف دانشگاه تهران داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز