خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات:

نباید دست شرکت‌ها در جیب مردم برود

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۳۹۶

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هوشمندسازی نباید یک شعار برای مسئولان باشد، اما متاسفانه در برخی شهرها به یک شعار تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در چهارمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران اظهار داشت: شهر چیزی جز مردم نیست و باید آن را بپذیریم و اساس تغییرات را برمبنای آن قرار دهیم.

وی افزود: مردم در شهرها به دولت و شهرداری مالیات نمی دهند که خدمات خوب دریافت نکنند، با توجه به رشد شهرنشینی در دنیا و در ایران، پیش بینی می شود تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۸۵ درصد جمعیت در شهرها ساکن شوند و متعاقب آن مشکلات شهرنشینی افزایش خواهد یافت.

وی افزود: راه حل هوشمندسازی نباید یک شعار برای مسئولان باشد، اما در برخی شهرها به یک شعار تبدیل شده است. باید به این نکنه توجه داشت که بدون هوشمندسازی نمی توان کلانشهرهای کشور را اداره کرد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه ابزارهای لازم برای هوشمندسازی وجود دارند، اظهار داشت: اگر پروژه های اجرایی هیچ ارزش آورده ای برای مردم نداشته باشد، باعث هدر رفت وقت و مالیات و انرژی خواهد شد.

وی تصریح کرد: همیشه باید وقتی پروژه ای را اجرا می کنیم، از خودمان بپرسیم که آورده این پروژه برای مردم چیست و آن را مشخص کنیم و اینگونه نباشد که داستان ارزش افزوده برای شرکت ها ایجاد شود.

جهرمی با تاکید بر این‌که نباید دست شرکت ها در جیب مردم برود افزود: بازار ارزش افزوده نباید در انحصار یک گروه خاص قرار گیرد که هم فساد و هم نارضایتی مردم را به همراه دارد.

وی تاکید کرد: باید به نقش هوشمندسازی در خدمات دهی به مردم توجه کرد، وقتی هوشمندسازی در خدمت مردم باشد شفاف است و اگر در خدمت برخی کارترل های اقتصادی باشد به نفع مردم نخواهد بود و نتیجه ملموسی هم نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز