خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

قانون جدید مدیریت بحران "کلی‌گویی" است/ بی‌توجهی به پرریسکی تهران و سایر شهرهای پرجمعیت

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۹۲۶

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با انتقاد از کلی‌گویی در قانون جدید مدیریت بحران، گفت: این در حالی است که باید برای نقاط پرجمعیت و دارای تراکم جمعیت بالا، ظرفیت‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

رضا کرمی محمدی _رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران_ در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص قانون جدید مدیریت بحران کشور، اظهار داشت: ریسک تهران در زمان بحران برای کشور بسیار بالا است، اما متاسفانه این مساله در قانون جدید مدیریت بحران دیده نشده است. 

او ادامه داد: ریسک تعریف مشخصی در جهان دارد و پارامترهای تعیین ریسک مشخص است؛ از جمله این پارامترها خود خطرات هستند که در بحث زلزله،‌ خطر زلزله تهران بیش از ۶/۵ ریشتر است. بنابراین بالاترین خطر زلزله در کشور متعلق به تهران است‌.

کرمی محمدی گفت: از طرفی جمعیت بی‌شمار مستقر در تهران،‌ بافت‌‌های فرسوده،‌ ساخت‌و سازهای بی‌کیفیت و مسائلی از این دست باعث شده است که آسیب‌پذیری تهران بالا باشد. همچنین تعدد مشکلات موجود در تهران نسبت به سایر نقاط کشور باعث شده است که این شهر بالاترین حد آسیب‌پذیری در کشور را داشته باشد. 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور تاکید کرد: بحران در تهران معادل این است که در نصف کشور شرایط بحرانی رخ دهد، اما در قانون جدید به این مساله توجه نشده است.حال سوال این است چرا در نگارش قانون نباید به این مساله توجه ویژه شود؟!

او افزود: به جز تهران، توجه ویژه  و اتخاذ تمهیدات ویژه برای سایر شهرهای با جمعیت‌ بالا نیز باید در این قانون در نظر گرفته و ذکر شود. 

کرمی محمدی تاکید کرد: در قانون جدید کلی‌گویی اتفاق افتاده است، در حالی که باید برای نقاط پرجمعیت و دارای تراکم جمعیت بالا، ظرفیت‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شود. ساختار جدید مدیریت بحران برای شهری با این جمعیت کارآمد نیست و هر ماده این قانون آیین‌نامه‌های دقیق و مشخص می‌خواهد. 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با بیان اینکه همه تغییرات قانون جدید بد نیست، ادامه داد: برای مثال یکپارچگی مدیریت شهری نکته مهم و خوبی است که در این قانون به آن اشاره شده، اما کلانشهری مانند تهران در این قانون در نظر گرفته نشده است. 

وی در خصوص بودجه سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در قانون جدید اظهار داشت: براساس قانون جدید،‌ دولت باید کمک کند و اگر مبنا، عمل به قانون جدید باشد، دولت باید در سال آینده بودجه‌ای را برای سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در نظر بگیرد. 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: شهرداری هم همه ساله بودجه‌ای برای این سازمان در نظر دارد،‌ اما محدود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز