خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بسیج دانش آموزی خبر داد:

اعزام ۷۰۰ هزار دانش‌آموز به مناطق راهیان نور

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۲۱۱

رییس سازمان بسیج دانش آموزی عنوان کرد: امسال قرار است ۷۰۰ هزار دانش آموز را به راهیان نور اعزام کنیم که البته این اقدام نیازمند بودجه و سرمایه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری رییس سازمان بسیج و رونمایی از کتاب شهدای دانش‌آموز به زبان انگلیسی مصادف با هفته بسیج دانش‌آموزی با حضور علی صابرماهانی رییس بسیج دانش آموزی برگزار شد. 

سرهنگ صابرماهانی در ابتدای این نشست عنوان کرد: هفته بسیج دانش‌آموزی از هفتم آبان ماه با شعار «دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» آغاز می‌شود.ما ترویج نظریه مقاومت را در نظر داریم‌. همچنین امسال  برنامه بسیج دانش آموزی در راستای گام دوم انقلاب است. دانش آموز بسیجی باید در قبال آینده احساس مسئولیت کند. دوران دفاع مقدس برای ما یک گنج است اما چطور می‌توانیم این گنج را استخراج کنیم؟ یکی از راه‌های استخراج این گنج راهیان نور است. در حال حاضر تلاش می‌کنیم که از ۱۱ آبان بعد از تجدید پیمان دانش آموزان با امام راحل به سمت مناطق راهیان نور برویم. 

رییس سازمان دانش آموزی بیان کرد: دانش‌آموزان بسیجی معتقدند اگر سند تحول خوب اجرایی شود می‌تواند به نقش آفرینی گام دوم انقلاب کمک کنند. امسال با همکاری آموزش و پرورش از هشت آبان هفته  بسیج آغاز می‌شود. همچنین ۴۰ هزار یادواره در ۴۰ هزار مدرسه برپا خواهد شد که خود دانش آموزان آن را مدیریت می‌کنند.

صابرماهانی گفت: ما یک طرح به نام طرح شهید بهنام محمدی داریم که در سه هزار مدرسه اجرا می‌شود همچنین شش هزار همایش را در نظر گرفتیم که به کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان خانواده‌ها و مدارس کمک خواهد کرد. به نظرم هرچه که در بسیج دانش‌آموزی هزینه شود سرمایه خواهد شد و بهتر است جامعه و مسئولان نگاه خوبی به آن داشته باشند تا بتواند مسیر خود را طی کند.  امسال قرار است ۷۰۰ هزار دانش آموز را به راهیان نور اعزام کنیم که البته این اقدام نیازمند بودجه و سرمایه است. 

وی تصریح کرد: در زمان جنگ نیز شاهد حضور پر رنگ دانشجویان و دانش آموزان بودیم. شهید بهنام محمدی ۲۸ مهر ماه ۵۹ شهید شد و این نشان می‌دهد دانش آموزان در روزهای اول جنگ همکاری داشتند. در زمان جنگ ۵۵۰ هزار دانش آموز به جنگ اعزام شدند که در طول جنگ ۳۶ هزار دانش آموز به شهادت رسیدند. 

رییس سازمان بسیج دانش آموزی به عناوین روزهای هفته دانش آموزی اشاره کرد و گفت:  سه‌شنبه هفتم آبان روز «دانش‌آموز بسیجی، اخلاق و پایداری» نام دارد که در این روز عزاداری هیأت‌های دانش‌آموزی مشهد مقدس در حرم مطهر امام رضا(ع) به نیابت از دانش‌آموزان بسیجی سراسر کشور برگزار خواهد شد و  طرح دانش‌آموزان خادمیار بسیجی از روز سه شنبه به صورت نمادین آغاز شد.روز چهارشنبه هشتم آبان روز «دانش‌آموز بسیجی، ایثار و تعالی معنوی» نام دارد.

وی اضافه کرد: روز چهارشنبه مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) و بیعت مجدد با مقام معظم رهبری با حضور دانش آموزان بسیجی در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور با بیان اینکه مراسمی بر سر مزار شهید فهمیده در بهشت زهرا(س) در روز شهادت وی برگزار می‌شود، گفت: یادواره شهید فهمیده و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در سطح مدارس دوره اول و دوم متوسطه در روز ۸ آبان برگزار خواهد شد.در مدارس همچنین زنگ ایثار و شهادت نواخته می‌شود و در برنامه صبحگاه مدارس متوسطه اول و دوم برنامه سخنرانی و قرائت بیانیه اجرا می‌شود.علاوه بر این پنج شنبه نهم آبان روز «دانش‌آموز بسیجی، شجاعت و آرمانخواهی» نام دارد که مسابقه دو رهروان شهدای دانش‌آموز و ششمین اجلاسیه (سومین دوره)کنگره ملی همفکری آینده‌سازان در این روز برگزار می‌شود. روز جمعه نیز روز «دانش‌آموز بسیجی، انتظار و عدالتخواهی» نام دارد که در این روز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، یکی از دانش‌آموزان بسیجی به سخنرانی و قرائت بیانیه می‌پردازد.

صابرماهانی بیان کرد: شنبه یازدهم آبان روز «دانش‌آموز بسیجی، بصیرت و ولایت مداری» نام گرفته است که در این روز اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ آغاز می‌شود.

یکشنبه دوازدهم آبان را روز «دانش‌آموز بسیجی، خلاقیت و نوآوری» است. در این روز  دانش‌آموزان نخبه علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی با استانداران و فرمانداران و فرماندهان سپاه نواحی دیدار خواهند داشت و از این نخبگان تجلیل می‌شود؛ همچنین ثبت‌نام لیگ علمی (پایا) در این روز آغاز می‌شود.دوشنبه ۱۳ آبان روز «دانش‌آموز  بسیجی، مقاومت و استکبارستیزی» نام گرفته است که شاهد حضور سازمان یافته دانش‌آموزان بسیجی در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز