خبرگزاری کار ایران

نصب ۲۲ شتاب نگاشت در اطراف تهران تا پایان سال جاری

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۳۴۴

رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران نصب ۲۲شتاب نگاشت در اطراف تهران تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا کرمی محمدی در حاشیه نشست تخصصی بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌های متداول تهران در جمع خبرنگاران گفت: ما یک مساله بهسازی داریم و یک نوسازی. همانطور که از اسم نوسازی مشخص است در این موضوع ساختمان به طور کامل تخریب شده و از نو ساخته می شود، اما بهسازی یعنی اینکه چون امکان تخریب و ساخت مجدد فراهم نیست ساختمان مقاوم سازی می شود.

کرمی محمدی گفت: در موضوع بهسازی تلاش بر این است تا نقاط ضعف ساختمان مورد نظر شناسایی شده و سپس به رفع نواقص اقدام شود تا ساختمان ایمن شود. بهسازی هزینه کمتری دارد و سرعت بیشتری هم دارد.

وی ادامه داد: نقاط ضعف در ساختمان سازی در تهران و‌ کل کشور فراوان است. البته ما نمی گوییم، لزوما ساختمانها فرو می‌ریزد اما شاید بعد از وقوع یک زلزله ۶.۵ ریشتری دیگر قابل استفاده نباشد.

وی گفت: فقط شهرداری مسؤول ساخت و ساز نیست، بلکه یک بخشی از صدور مجوزها دست شهرداری است اما سازمان متولی در این امر نظام مهندسی است.

رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران افزود: از سوی دیگر کیفیت مصالح و سیمان و بتن ساخته شده و استفاده شده هم دست شهرداری و نظام مهندسی نیست و مسئول آن سازمان استاندارد است.

وی درباره اینکه گفته شده است ۲۲ هزار پلاک ناایمن در تهران وجود دارد آیا اطلاعات آن به دست شما رسیده است؟ گفت: اطلاعات ساختمان های ناایمن و پلاک‌های ناایمن موجود است، اما اعلام مشخصات این ساختمانها فقط تشویش ایجاد می‌کند و به همین دلیل ما باید برای ایمن سازی دنبال راه حل باشیم.

وی درخصوص نصب شتاب نگاشت در اطراف شهر تهران نیز گفت: ۲۲ شتاب نگاشت خریداری شده و این ۲۲ عدد تا پایان سال حتما نصب خواهد شد، البته ۴ شتاب نگار هم در سمت جاده فیروزکوه نصب شده است. البته اطلاعات شتاب نگاشت به مردم داده نمی شود بلکه قرار است به اداره گاز هشدار داده شود تا به موقع شیرهای گاز بسته شود و از وقوع انفجار جلوگیری کند.

وی افزود: در کنار این موضوع ۱۰۰ شتاب نگاشت هم در سطح شهر نصب می‌شود تا وقتی زلزله رخ داد براساس نوع خاک منطقه وقوع زلزله به ما بگوید که چقدر تلفات داریم و چقدر تخریب خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز