خبرگزاری کار ایران

دیدار وزیر بهداشت ایران با مدیرکل سازمان جهانی بهداشت

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۵۴۰

وزیر بهداشت کشورمان با مدیرکل سازمان جهانی بهداشت دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی یکشنبه شب در دیدار با تدروس گفت: دستاوردهای ایران در حوزه سلامت حائز اهمیت است و امیدوارم با این دستاوردها در طول شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت بیشتر آشنا شوید.

نمکی توضیح داد که امیدوارم در طول این اجلاس، همکاری‌های بین‌المللی و توسعه زیرساخت‌های سلامت با کشورهای عضو اتفاق بیفتد.

تدروس مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز در دیدار با وزیر بهداشت کشورمان یادآورشد که شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت فرصت خوبی برای کشورهای منطقه بوده که در زمینه موضوع های حوزه بهداشت و سلامت با یکدیگر همفکری کنند.

وی ادامه داد: تعهد سیاسی ایران در زمینه پوشش همگانی سلامت که البته یک تعهد جهانی هم محسوب می‌شود ستودنی است و بسیاری از کشورها هم در زمینه پوشش همگانی سلامت و مراقبت‌های اولیه سلامت یاد از ایران الگوبرداری کنند.

تدروس ادامه داد که تعهد به پوشش همگانی سلامت به تازگی  در سازمان ملل متحد مورد تاکید قرار گرفت و اخیرا هم قطعنامه‌ای در مجمع عمومی این نهاد بین المللی در زمینه مذکور تصویب شد و همین هفته نیز قطعنامه ای در این باره در مجمع بین‌المجالس تصویب می‌شود؛ البته سال قبل در اجلاس آستانه قزاقستان در زمینه مراقبت‌های اولیه سلامت قطعنامه‌ای مصوب شد.

شصت و ششمین اجلاس وزیران بهداشت منطقه مدیترانه شرقی با حضور وزرا و نمایندگان ۲۱ کشور منطقه از ۲۲ تا ۲۵ مهر در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز