خبرگزاری کار ایران

معصومه ابتکار:

مباحث فرهنگی با اقدامات مکانیکی، بخشنامه‌ای و انضباطی منتقل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۹۱۳

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده بر‌ضرورت انتقال مفاهیم و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع‌ مقدس به نسل جوان تاکیدکرد.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار امروز چهارشنبه در نشست تخصصی حماسه و ایثار و زنان ایثارگر از نگاه دوربین و قلم که با حضور  هنرمندان، نویسندگان و شاعران دفاع مقدس انجام شد، با بیان اینکه برخی گمان می‌کردند با اقدامات مکانیکی، بخشنامه‌ای و حتی انضباطی می‌توان مباحث فرهنگی را از نسلی به نسل دیگر و بین جوامع منتقل کرد، تصریح کرد: بر مبنای دستورات دینی و قرآنی ماهیت اینگونه مباحث، فرهنگی و فکری است. طبعا می‌توان با هنر و روش‌های هنرمندانه با زاویه دیدی عاشقانه به این اهداف رسید.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده ضرورت ارتباط با نسل جوان در جامعه را خاطرنشان و ادامه داد: یکی از محورهای فعالیت معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید بر گفت‌وگوی ملی خانواده و گفت‌وگوی بین نسلی است تا مهارت‌های ارتباطی درون خانواده و گفت‌وگو برای انتقال تجربیات افزایش یابد و در نهایت این تجربه از خانواده به جامعه گسترش یابد.

ابتکار با گرامیداشت ماه صفر و اربعین حسینی و تقارن این ماه با ایام دفاع مقدس، گفت: ایثار و فداکاری، سرمایه و قلب تپنده‌ای است که خون تازه در رگ های کشور جاری می‌سازد و در سختی‌ها از خاطرات و یاد دفاع مقدس روحیه بگیریم.

 معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به دشواری‌های انتقال پیام عظیم، معنوی و ماندگار شهدا از طریق دوربین و قلم، افزود:بسیاری از خلاقان آثار هنری معتقدند که نمی‌توان به‌طور کامل حق مطلب را در برابر شهدا، جانبازان و ایثارگران ادا کرد چراکه انعکاس عظمت شهدا و ایثارگران کاری دشوار و سخت است.

ابتکار با بیان اینکه وظیفه کسانی که به این آرمان‌ها پایبند هستند، روایتگری آن دوران در قالب فیلم، هنر و قلم است، تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه ما تلاش برای کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است که ثمره و جلوه خون شهدا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز