خبرگزاری کار ایران

پیوندی مطرح کرد:

نیاز به ۱۲۰۰ پایگاه امدادی استاندارد در کشور

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۰۹۸

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هزار و ۲۰۰ پایگاه استاندارد در کشور نیاز داریم.

به گزارش ایلنا، علی اصغر پیوندی در نشست خبری افزود: حوادث ترافیکی از مهمترین مشکلات خراسان جنوبی است که برای تکمیل روند امدادرسانی تا هفته دولت آینده پنچ پایگاه امدادی به استان افزوده خواهد شد. خراسان‌جنوبی یکی از پهناورترین استان‌های کشور و با تراکم جمعیت نسبتا پایین است که وجود پایگاه‌های امدادی استاندارد می‌تواند در امدادرسانی به موقع موثر باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: اکنون این استان دارای ۲۳ پایگاه امدادی ثابت و ۶ پایگاه سیار است و با توجه به اینکه پایگاه‌های امدادی محل تماس با مردم است باید فاصله‌ها به حد استاندارد برسد تا حوادثی که استان را تهدید می‌کند به موقع امدادرسانی شود. برای ساخت پنج پایگاه نگاه ویژه جمعیت وجود دارد و امیدواریم با همت بخش استانی بتوانیم با تامین اعتبار این پروژه‌ها را به هفته دولت ۹۹ برسانیم.

پیوندی همچنین گفت: خشکسالی‌های پیاپی ۱۷ میلیون نفر را در کشور تحت تاثیر قرار داده که ۸.۵ میلیون نفر مربوط به استان‌های خراسان‌جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است. کمبود آب زمینه‌ساز بروز بسیاری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر است و در خراسان‌جنوبی بیش از ۵۰۰ روستا به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

وی گفت: با توجه به خشکسالی‌های موجود کاروان‌های نذر آب از ۱۹ استان کشور به مناطق محروم سفر و خدمات فرهنگی، درمانی و معیشتی را ارایه می‌کنند که فقط سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان برای بسته‌های معیشتی در ۶۰۲ روستا کشور هزینه شده است.

پیوندی با بیان اینکه سیل هم سال‌گذشته و جاری مشکلاتی را ایجاد کرد، افزود: زلزله و وجود گسل‌های فعال در این استان از دیگر دغدغه‌ها است که باید کمبودهایی که وجود دارد برای امدادرسانی تامین شود.

وی گفت: در برخی شهرستان‌ها همچون طبس انبار امدادی نداریم که باید مرتفع شود و در زمینه ذخیره انبارهای امدادی کشور با توجه به سیل‌های اخیر وضعیت استاندارد نیست اما قابل قبول است که امیدواریم با استفاده از منابع داخلی تزریق مناسب به زودی صورت گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در زمینه تامین نیروی امدادی مشکل زیادی وجود ندارد، اظهار داشت: برخی مشکلات بیمه‌ای و استخدامی مشکل ۲۰ ساله است که امیدواریم ثبات برقرار شود اما در مورد خراسان جنوبی با تامین پایگاه‌ها نیروها جذب خواهند شد.

وی از خریداری ۷۹ دستگاه کامیونت خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت زیرساخت‌های مخابراتی بخشی به این منظور تجهیز و بقیه در بخش ترابری استفاده خواهد شد که پنج دستگاه نیز به خراسان جنوبی اختصاص می‌یابد.  مجوز خرید ۲۲۰ آمبولانس هم گرفته شده که براساس شاخص بندی‌ها پس از تامین تعدادی به این استان اختصاص خواهد یافت.

وی درباره اختصاص پایگاه امدادی و درمانی به مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه گفت: با توجه به اینکه تاکنون ۲ مرکز درمانی در افغانستان در حال فعالیت است و یک مرکز دیگر در کابل ساخته می‌شود آمادگی داریم در صورت کار کارشناسی و بررسی‌های صورت گرفته این پایگاه در مرز ماهیرود با کمک دانشگاه علوم پزشکی و ورود بخش خصوصی تامین شود.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: در ارتباط با پروژه‌های نیمه تمام استان که به دلیلی متوقف شده و حق را در پروژه هلال به سرمایه‌گذاران می‌دهیم. امیدواریم با تعامل به عمل آمده پروژه هلال تا یک‌سال آینده به صورت قطعی به پایان برسد و تا پایان سال واحدهایی که مردم خریداری کردند را تحویل دهیم.

وی اظهار داشت: ساخت آشیانه بالگرد هم از مهمترین پروژه‌های پیش‌رو است که با هماهنگی‌های صورت گرفته امیدواریم شاهد تغییر و تحول در روند اجرا باشیم. سایت اداری جمعیت هلال‌احمر استان از سال ۹۱ آغاز شده که با توجه به اهمیت رفاه عمومی ساخت داروخانه مرکزی هلال‌احمر در دستور کار این مجموعه بوده و با تزریق مالی در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز