خبرگزاری کار ایران

پیوندی خبر داد:

برگزاری دوره آمادگی در برابر مخاطرات برای ۲۰۰ هزار سرباز وظیفه

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۰۶۰

رئیس جمعیت هلال‌احمر از برگزاری دوره آمادگی در برابر مخاطرات برای ۲۰۰ هزار سرباز وظیفه در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر پیوندی در چهارمین جلسه شورای‌عالی سیاست‌گذاری مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه که با حضور رئیس ستادکل نیروهای مسلح، فرماندهان ارشد نظامی کشور و همچنین وزرای عضو این شورا در ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد، گفت: ضریب خطر کشور ایران ۸ از ۱۰ است اما میزان آمادگی براساس شاخص ملی ۹.۳ از ۱۰۰ است، به همین دلیل سالانه درصد قابل توجهی از درآمد ناخالص ملی، حدود ۷ درصد برای حوادث و بلایا هزینه می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: حوادث طبیعی (زلزله، سیل و آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع)، حوادث جاده‌ای و آتش‌سوزی‌های ناشی از دخالت عوامل انسانی، از سایر حوادث برجسته‌تر هستند. هر ساله ۳۱۳ هزار نفر در تصادفات جاده ای در کشور مصدوم و ۱۶ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.

پیوندی توضیح داد: حدود ۸ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان سالانه هزینه پاسخگویی و جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی در کشور است و تحقیقات علمی نشان می دهد که با صرف ۲۰ تا ۲۵ درصد این هزینه‌ها در آموزش به ویژه آموزش همگانی آمادگی در برابر سوانح، میزان قابل توجهی از این هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند. ما با شناسایی و طبقه بندی مخاطبان، تعیین نیازمندی‌های هر گروه از مخاطبان، اولویت‌بندی نیازمندی‌ها، تعریف برنامه‌های آموزشی به ازای هر گروه از مخاطبان، تعیین محتوی، گزینش رسانه، تهیه طرح های اجرائی و عملیاتی، پیگیری برنامه‌های اجرائی، ارزشیابی و سنجش اثربخش می‌تواند کمک موثری به ایجاد یک جامعه آماده در برابر مخاطرات داشته باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: تمرکز آموزشی بر گروه‌های هدف خاص مانند سربازان اولین حلقه از گروه‌های اجتماعی خاص است؛ در بسیاری از نقاط جهان نیروهای نظامی اولین گروه‌های اجتماعی هستند که در صحنه حادثه پس از مردم محلی حاضر می شوند که با آموزش این نیروها می توان نقش موثری در مدیریت هدفمند ظرفیت نیروهای مسلح (به ‌عنوان یکی از دستگاه‌های حاضر و پاسخگو در حوادث) داشت.

 پیوندی گفت: در مرحله آزمایشی این طرح در سال ۹۶ حدود ۳ هزار نفر و در سال ۹۷  این تعداد ۱۰ هزار نفر از سربازان دوره کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات را گذراندند و نتایج گزارش‌های میدانی نشان می دهد که میزان رضایت شرکت کنندگان از این دوره‌ها بالا بود و بنابر گفته فرماندهان پادگان‌های مذکور سربازان این دوره‌ها یکی از بهترین دوره‌های عملی و کاربردی گذارنده خود دانسته اند.

وی افزود: سال‌جاری پیش‌بینی شده نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر از سربازان وظیفه و از سال آینده نیز نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر مورد آموزش قرار خواهند گرفت. در فازهای بعدی جمعیت هلال‌احمر با اجرای دوره های آموزش تخصصی برای تربیت مربی از بین کارکنان وظیفه و پایور، برگزاری دوره‌های مدیریت سوانح ویژه نیروهای مسلح و آموزش کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات به خانواده نیروهای مسلح در ایجاد جامعه آماده گام‌های موثری را بردارد.

ابتدای این جلسه سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه‌های عضو این شورا نسبت به تشریح اهداف و برنامه‌های این شورا درسال جاری مطالبی را ارائه کردند.

 در پایان این جلسه نیز رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اهداء لوح از خدمات جمعیت هلال‌احمر در مورد ارائه آموزش‌های مهارتی به کارکنان وظیفه تقدیر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز