خبرگزاری کار ایران

سالاری تاکید کرد:

ضرورت تعیین‌تکلیف پروانه عملیات ساختمانی و گواهی پایان کار ساختمان‌های در تملک شهرداری

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۳۲۰

عضو شورای شهر تهران گفت: الزام مردم به دریافت پروانه املاک و پیروی نکردن از این الزام توسط خود شهرداری غیرقانونی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جریان بررسی طرح "الزام شهرداری به تعیین تکلیف پروانه عملیات ساختمانی و گواهی پایان کار کلیه ساختمان های در تملک شهرداری تهران" گفت: اینکه شهرداری تهران تمام مردم شهر را به دریافت پروانه املاک حتی در حد کوچک مقیاس الزام کند اما خودش به عنوان یک نهاد عمومی بعضا برای املاک متعلق به خود حتی در پروژه های مشارکتی پروانه ای صادر نکند، نشانه غیرقانونی عمل کردن آنها است.

وی در ادامه اظهار داشت: نباید این روال اشتباه ادامه پیدا کند، امروز در جریان بازدیدهای ما و همکاران ما و یا مراجعاتی که مردم و پیمانکاران شهرداری به ما دارند بیشتر موضوعات مطروحه معطوف به مشکلات مربوط به املاک و اراضی متعلق به شهرداری تهران بخصوص در پروژه های مشارکتی است.

او با بیان اینکه قسمت عمده پروژه های مشارکتی شهرداری طی دهه های گذشته دچار مشکل هستند گفت: یکی از این پروژه ها، هزار و یک شهر است که شهرداری توافقی کرده اما هنوز به نتیجه نرسیده است، ده ها و صدها پروژه این چنینی در شهر بلاتکلیفند که سرمایه های این شهر و مردم شهر هستند. متاسفانه شهرداری ها با رویکرد روزمرگی و برای اینکه در مقطع مدیریت خود به این موضوعات ورود نکنند، آینده مدیریت شهری را دچار مشکلات جدی می کنند.

سالاری افزود: این طرح طی چندین جلسه کارشناسی بررسی شده و امیدواریم با عملیاتی شدن آن شاهد رفع مشکل بسیاری از املاک شهرداری و ذینفعان درگیر با این املاک باشیم. ما باید بیشتر از مردم از الزامات تبعیت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز