خبرگزاری کار ایران

شانه‌ساز مطرح کرد:

کمبود چند ماهه دارو باعث بی‌اعتمادی بیماران می‌شود/تولید بیش از ۹۷ درصد داروی کشور در داخل

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۰۶۳

سرپرست سازمان غذا و دارو گفت: بیش از ۹۷ درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا شانه‌ساز در حاشیه جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور درباره تاثیر عملیاتی شدن اینستکس بر واردات دارو اظهار داشت:  اگر اینستکس عملیاتی شود دارو در اولویت است. البته صنایع دارو توان کافی برای تولید را دارند و بیش از ۹۷ درصد دارو را صنایع داخلی تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: هر دارویی که وارد بازار دنیا شود، شرکت‌های داروسازی و مراکز تحقیقاتی کمتر از ۲ سال آن را تولید می‌کنند که این از جمله توانمندی‌های پس از انقلاب است. در حقیقت اقتصاد مقاومتی تحقق‌یافته و در تأمین دارو مشکلی وجود ندارد. در مقطع فعلی نسبت به سال گذشته کمبود دارویی کمتر از بیست قلم بود؛ درحالیکه سال گذشته این رقم سه‌رقمی بود.

سرپرست سازمان غذا و دارو با بیان اینکه با مدیریت و تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی مقدار اقلام کمبود دارو کاهش قابل توجهی داشته، گفت: زمانی که دارویی چند ماه کمبود پیدا می‌کند بیماران دیگر اعتمادی ندارند و داروها را تا چند ماه در منازل خود انباری می‌کنند. داروهایی که برندهای خارجی دارند مشابه آن را در تولید داخلی داریم؛ پزشکان همکاری کنند تا بیماران را سردرگم نکنند و برای بیماران داروهای ایرانی تجویز کنند.

شانه‌ساز با تاکید بر اینکه بیماران از داروهای ایرانی اطمینان داشته باشند، عنوان کرد: این داروها حین تولید و پس از عرضه در بازار توسط معاونت غذا و دارو مورد نظارت دقت و بررسی قرار می‌گیرد و جای نگرانی نیست. بیماران برای یافتن داروهایشان از نزدیکترین داروخانه با سامانه ۱۴۹۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز