خبرگزاری کار ایران

سرپرست جدید آموزش و پرورش:

حق نداریم دیوار آموزش و پرورش را به دلیل وجود ذی‌نفعان من‌غیرحق کوتاه کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۷۴۰

سرپرست جدید آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش یک لشکر خفته است و ما با برخی ظرفیت‌ها می‌توانیم این لشکر خفته را بیدار کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدجواد حسینی سرپرست جدید آموزش و پرورش در جلسه تشکل‌های فرهنگیان  اظهار داشت: من بیش از ۳۳ سال است که به کار معلمی مشغولم و همواره در مسئولیت‌هایی که برعهده داشتم حتی در سخت‌ترین شرایط سعی کردم به کار خود ادامه دهم.

حسینی در راستای تشکل‌های فرهنگیان گفت: من در خراسان و در استانداری ۹ میز گفت‌وگو در رابطه با حوزه کارگری، جوانان، اعضای فرهنگ و هنر و... تشکیل دادم اما اگر وقت شما اجازه دهد، می‌خواهیم که این میز گفت‌وگو را به شکل نظام‌مند تشکیل دهیم. وقتی سیر تحول دولت‌ها را نگاه می‌کنیم اولین سیر دولت سیاسی است، پس از آن دولت‌ها به سیر امنیتی نزدیک می‌شوند. پس از گذشت سیر امنیتی، دولت‌ها اقتصادی شده و در ادامه دولت‌ها تبدیل به دولت خدمتگزار می‌شوند. این در تمام دنیا یک بحث جهانی است. وقتی دولتی خدمتگذار می‌شود عریض و طویل خواهد شد. دولت عریض و طویل مانعی برای تسریع در خدمت‌رسانی است پس از آن دولت‌ها به این نتیجه رسیدند که اگر کوچکتر و منسجم‌تر باشند، موفق‌تر خواهند بود اما  مشارکت نظام‌مند مردمی باید توسعه یافته و بزرگتر شود.

حسینی اضافه کرد: من آموزش و پرورش استان خراسان را با ۹۰ هزار معلم اداره می‌کردم. ما یک تشکل با نام پارلمان معلمان ایجاد کردیم که در آن تمام کارگروه‌های معلمان عضو هستند و نقش‌آفرینی می‌کنند. البته در این میان یک پارلمان مجازی هم شکل گرفت که در آنجا همه معلمان حق اظهارنظر داشتند. ما توانستند با یک هزینه پایین یک سود بسیار بالا را با تصمیم‌گیری خود معلمان رقم بزنیم. این مسئله با یک مشارکت نظام‌مند عملی خواهد شد.

سرپرست جدید آموزش و پرورش ادامه داد: برخی به مشارکت‌ محدود اعتقاد دارند مشارکت واقعی ایده‌آل‌تر است به این معنا که مشارکت مستمر به عنوان جوهره اصلی و قانونی مدنظر قرار گیرد که این مسئله در بندهای سند تحول و قانون اساسی اشاره شده است ما هم پارلمان معلمان را بر اساس سند تحول ایجاد کردیم زیرا معتقدیم مشارکت  ‌نظام‌مند است که می‌تواند خواسته‌ها را محقق کند.

وی اضافه کرد: وقتی بدنه معلمان یک گفت‌وگوی قالب را ترویج کند، آنجاست که ضریب نفوذ آقای بطحایی، فانی، دانش‌آشتیانی و حتی من افزایش پیدا می‌کند و در همین راستاست که آموزش و پرورش استقلال می‌یابد. البته این گفتارها ساده است اما در عمل دشوار هستند.

حسینی تصریح کرد: رابطه آموزش و پرورش باید تعاملی باشد. ما کمتر وزارتخانه‌ای را داریم که چنین سندی داشته باشد. هنر این است که بتوانیم تمام اجزا را برای اجرای این سند متقاعد کنیم. ما حق نداریم دیوار آموزش و پرورش را به دلیل وجود ذی‌نفعان من‌غیرحق کوتاه کنیم و به کف برسانیم.

سرپرست جدید آموزش و پرورش در پایان با اشاره به منابع آموزش و پرورش گفت: یک نکته مهم بحث منابعی است که باید در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد. ما باید بپذیریم دولت برای مدیریت عموم با موانعی مواجه است. همه دستگاه‌ها در تحقیق مشکل دارند اما مشکل آموزش و پرورش در این زمینه همیشه صد درصد بوده است. ما خوشحالیم دولت آقای روحانی سهم اعتبارات کشور را از ۹درصد به ۱۳ درصد رسانده‌اند. نکته دیگری که حائز اهمیت است توسعه سازمان از درون است. آموزش و پرورش یک لشکر خفته است و ما باید از ظرفیت‌ها برای بیدار کردن این خفتگی استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز