خبرگزاری کار ایران

تشریح عملیات امدادرسانی در مناطق سیل‌زده/۳۰۰ هزار یورو، ارزش محموله‌ صلیب سرخ آلمان برای سیل‌زدگان

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۷۸۸

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: شهرستان پلدختر تقریباً جزء اولین مناطقی بود که همکاران ما در ساعت ۲ صبح به آنجا رسیدند و توانستند عملیات امداد و نجات را در آنجا انجام بدهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری مراسم تحویل رسمی محموله بشر دوستانه صلیب سرخ آلمان شامل قایق و تجهیزات برای سیل زدگان با رییس سازمان امداد و نجات، سفیر آلمان در ایران و نماینده صلیب سرخ ظهر امروز در سازمان امداد و نجات برگزار شد.

مرتضی سلیمی با اشاره به سیل و آبگرفتگی که از ۲۵ اسفند در ۲۴ استان کشور رخ داد گفت: بیشترین فعالیت‌های ما در استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام و کرمانشاه بوده است. همچنین امداد رسانی به ۲۹۰ هزار نفر از هموطنانمان انجام شده است‌. ۱۱۱۰۰۰ نفر اسکان اضطراری و هزار و ۱۵۲ نفر نیز به مناطق امن منتقل شده‌اند.

وی ادامه داد: همانطور که مستحضرید کلیه راه‌های ارتباطی استان گلستان مسدود شده بود و در استان لرستان نیز در مناطقی از جمله معمولان این مشکل به وجود آمد و توسط هلیکوپتر امداد رسانی صورت گرفت.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: شهرستان پلدختر تقریباً جزء اولین مناطقی بود که همکاران ما در ساعت ۲ صبح به آنجا رسیدند و توانستند عملیات امداد و نجات را در آنجا انجام بدهند.همچنین اقلام زیستی، غذایی و بهداشتی مورد نیاز به استان‌های متاثر از سیل توزیع شده است. تا این لحظه ۱۸ هزار و۷۲۳ تخته چادر، حدود ۱۳۴ هزار سبد غذایی، ۳۵ هزار تخته موکت و۷۰ هزار تخته پتو بین نیازمندان توزیع شده است.

سلیمی در خصوص اقدامات انجام شده در مناطقی که پیش‌بینی سیل در آنجا وجود دارد گفت: ما به همه استان‌ها که در آینده در معرض سیل هستند اعلام آماده‌باش کرده‌ایم و تاکنون ۴۶ هزار تخته چادر، ۹۳ هزار سبد غذایی، ۵۱ هزار تخته موکت به مناطقی که پیش‌بینی شده در معرض سیل هستند ارسال شده است. همچنین مردم را در این مناطق به محل های امن منتقل کردیم تا از تلفات جانی پیشگیری کنیم.

رییس سازمان امداد و نجات اظهار داشت: من از دولت آلمان و سفیر این کشور و صلیب سرخ آلمان جهت ارسال این محموله و ارائه کمک های آموزشی سپاسگزارم. ارتباطات ما با  آموزش صلیب سرخ آلمان و هلال احمر ارتباطات مستحکمی است که بخش اعظم این ارتباطات مربوط به تربیت مربیان این حوزه است و ما همچنان امیدواریم همکاری های مان با صلیب سرخ  آلمان بیشتر شود.

سلیمی تاکید کرد: حدود ۲۰ درصد از این قایق‌ها به استان خوزستان ارسال شده است. همچنین  ما در حال حاضر ۴۰ دستگاه  قایق و۸۰ ست تجهیزات انفرادی از صلیب سرخ آلمان دریافت کرده‌ایم. ارزش همه محموله‌ها ۳۰۰ هزار یورو است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز