خبرگزاری کار ایران

شاهین فتحی مطرح کرد:

تشریح اقدامات سازمان امداد و نجات در استان‌های سیل‌زده

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۹۳۷

معاون عملیات سازمان امداد و نجات نحوه امدادرسانی در استان‌های گلستان، مازندران، لرستان، خوزستان و ایلام را توضیح داد.

شاهین فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات اقدامات صورت گرفته در سیل استان‌های گلستان، مازندران، لرستان، خوزستان و ایلام توضیحاتی را ارائه کرد.

وی درباره امدادرسانی در استان گلستان از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۳ فروردین ۹۸ ادامه داد: در ۱۰ شهرستان، تعداد ۹۸ شهر، روستا و محورهای کوهستانی به بیش از ۵۸ هزار نفر امدادرسانی شده و قریب به ۱۵۸۴۷ نفر اسکان اضطراری و بیش از ۵۶ هزار بسته غذایی بین آسیب دیگان توزیع گردیده است. باتوجه به محاصره برخی از روستاها توسط آب و تخریب راه‌های ارتباطی، یکی از نکات برجسته عملیات استفاده از ۶ فروند بالگرد امدادی جهت ایجاد راه دسترسی هوایی برای انتقال بیش از ۲۸۸ هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی در ۲۱۸ ساعت پرواز بالگردهای جمعیت، سپاه و ارتش بوده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: همچنین با ایجاد اردوگاه‌هایی در مناطق مختلف شهرستان آق‌قلا و گرگان، بخش عمده‌ای از آسیب‌دیدگان در این اماکن اسکان اضطراری داده شده و جهت تغذیه نیز با هماهنگی خیرین غذای گرم توزیع می‌شود. همچنین روزانه بیش از ۲۴۰ نفر نجاتگر در قالب ۵۰ تیم عملیاتی در حال فعالیت و امدادرسانی بوده و تعداد ۶۰ دستگاه خودروی امدادی و آمبولانس و با همکاری سازمان‌های دیگر و مردم محلی روزانه ۳۳ فروند قایق در حال توزیع اقلام غذایی و امدادی بین آسیب‌دیدگان هستند.

فتحی درباره امدادرسانی در استان مازندران از ۲۵ اسفند تا ۶ فروردین ۹۸ گفت: تغییرات شرایط جوی در ۱۲ شهرستان استان مازندران باعث شد تا در ۸۸ شهر، روستا و محورهای کوهستانی به بیش از ۱۳ هزار نفر امدادرسانی شده و تعداد ۴۲۹ نفر اسکان اضطراری و ۴۴۵ دستگاه خودرو از برف رهاسازی و ۸۸۰ منزل از آب تخلیه شوند که در این استان نیز تعداد ۴۸۲ نفر در قالب ۱۱۷ تیم امدادی با ۱۸ فروند قایق(امدادی و محلی) فعالیت داشته و اقلام ذیل را بین آسیب‌دیدگان توزیع نمودند و در ۶ فرودین عملیات در استان مازندران به اتمام رسید.

فتحی درباره امدادرسانی در استان خوزستان از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین ۹۸ تصریح کرد: در ۱۸ شهرستان استان خوزستان ۱۱۹ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و محور کوهستانی به تعداد ۳۰۸۳۷ نفر امدادرسانی شده و ۱۵۵۹۳ نفر اسکان اضطراری داده و تعداد ۳۷۶ نفر به مناطق امن انتقال داده شدند. همچنین ۳۴ اردوگاه اسکان اضطراری در مدارس و سالن‌های ورزشی شهرهای دزفول، اهواز، شوش، شوشتر، شادگان، باوی و سوسنگرد ایجاد شده و ۱۷۵ تیم  در قالب ۸۵۰ نفر در این عملیات حضور داشتند.

وی درباره امدادرسانی در استان لرستان از ۴ تا ۱۳ فروردین ۹۸ خاطرنشان کرد: در استان لرستان نیز در ۱۰ شهرستان به تعداد ۱۶۴۲۵ نفر امدادرسانی شده و ۱۱۱۸۰ نفر اسکان اضطراری داده و ۳۸۵ واحد مسکونی از آب تخلیه شده است.(ازنا، پلدختر، الشتر، کوهدشت، نورآباد، الیگودرز، خرم آباد، دورود و بروجرد) همچنین ۶ فروند بالگرد امدادی در منطقه مستقر و در حال امدادرسانی هستند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با بیان اینکه تیم‌های امدادی از استان‌های معین اصفهان، کردستان، همدان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی به این مناطق اعزام شده‌اند، تصریح کرد: اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‌های نورآباد، الیگودرز، پلدختر و دورود ایجاد شده و همچنین تاکنون ۱۶۸ تیم عملیاتی شامل ۷۵۸ نفر در این مناطق حضور داشته‌اند.

فتحی درباره امدادرسانی در استان ایلام از ۴ تا ۱۳ فروردین ۹۸ نیز تصریح کرد: در استان ایلام نیز در ۱۱ شهرستان به تعداد ۵۴۲۲ نفر امدادرسانی شده و ۲۹۲۵ نفر اسکان اضطراری داده و ۱۰۳ واحد مسکونی از آب تخلیه شده است. همچنین در شهرهای ایلام، آبدانان، ایوان غرب، سیروان، دهلران، ملکشاهی، چرداول، دره شهر، ماژین، بدره و مهران امدادرسانی صورت گرفته است.

وی با اشاره به استقرار و فعالیت ۲ فروند بالگرد امدادی در منطقه گفت: ۸ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‌های ملکشاهی، دره‌شهر، ماژین و مهران ایجاد شده و ۳۲ تیم  شامل ۱۵۰ نفر در این عملیات حضور داشتند.

به گفته نجفی امدادرسانی در گلستان، خوزستان، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز