خبرگزاری کار ایران

با رای اعضای شورای شهر تهران؛

شهرداری مجاز به هزینه ۱۲۰ میلیارد ریالی در توسعه حمل و نقل دوچرخه محور شد/علیخانی: دو هزار دوچرخه در پارکینگ خلیج فارس خاک می‌خورد

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۴۹۲

اعضای شورای شهر تهران به شهرداری مجوز دادند تا ۱۲۰ میلیارد ریال در توسعه سامانه‌های حمل و نقل دوچرخه محور هزینه کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای شهر تهران در ادامه جلسه نوبت عصر تبصره‌های ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ لایحه بودجه را بررسی کردند.

احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران پیشنهاد حذف بند ۴ را مطرح کرد. در بند ۴ آمده است که پرداخت اضافه بر سقف های تعیین شده مستلزم اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر تهران باشد.

 پیشنهاد مسجد جامعی با رای اعضا تصویب شد و کلمه "افشا" نیز از بند ۳ حذف شد. در بند ۳ مقرر شده بود تا فهرست اشخاص حقوقی و موسسات خصوصی و میزان کمک دریافتی از طریق سامانه شفافیت "افشا" و به اطلاع عموم رسانده شود.

اعضای شورای شهر پس از تصویب تبصره ۱۶ و ۱۷ به تبصره ۱۸ پرداختند. در بند الف تبصره ۱۸ شهرداری مکلف شده است در راستای بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، مینی‌بوس رانی، تاکسیرانی و تبدیل موتورسیکلت های بنزینی به موتور های برقی از محل ردیف اعتباری با عنوان "کمک فنی و اعتباری پرداخت مابه‌التفاوت تسهیلات بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و دوچرخه" تا سقف یک هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال از طریق بخش خصوصی اقدام کند.

همچنین در بند ب تبصره ۱۸، شهرداری مکلف شده بود به منظور ترغیب بخش خصوصی و تعاونی به سرمایه‌گذاری در تاسیس تجهیز و توسعه سامانه های حمل و نقل دوچرخه محور از محل ردیف های اعتباری با عنوان "کمک فنی و اعتباری پرداخت مابه‌التفاوت تسهیلات بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و دوچرخه" تا سقف ۱۰ میلیارد ریال و از محل ردیف اعتباری با عنوان "احداث و تجهیز معابر ویژه دوچرخه سطح شهر تهران" تا سقف ۵۰ میلیارد ریال اقدام کند.

محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در جریان بررسی این تبصره اظهار کرد: محمد علیخانی در جریان بررسی این پیشنهاد با بیان اینکه برای اینکه بدانیم چقدر دوچرخه در شهر تهران کارآمد است باید به پارکینگ خلیج فارس رفت و دید که ۲ هزار دوچرخه در آنجا خاک می خورند و در زیر آفتاب و باران در حال از بین رفتن هستند، گفت: باید در حوزه حمل و نقل از هزینه های زائد جلوگیری کنیم و به سمت خرید اتوبوس های برقی برویم.

 سید آرش حسینی میلانی، عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران پیشنهاد برگشت بند (ب) به لایحه شهرداری را مطرح کرد که این پیشنهاد با ۱۴ موافق و ۶ مخالف به تصویب رسید.

در لایحه شهرداری مقرر شده است از محل ردیف های اعتباری با عنوان "کمک فنی و اعتباری پرداخت مابه‌التفاوت تسهیلات بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و دوچرخه" تا سقف ۲۰ میلیارد ریال و از محل ردیف اعتباری با عنوان "احداث و تجهیز معابر ویژه دوچرخه سطح شهر تهران" تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز