خبرگزاری کار ایران

کلیات بودجه 98 شهرداری تهران تصویب شد/ کاهش 600 میلیاردی سقف بودجه

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۲۳۵

با رای اعضای شورای شهر کلیات بودجه 98 شهرداری تهران به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز در صد و بیست و هفتمین جلسه خود بررسی بودجه شهرداری برای سال 98 را آغاز کردند.

در ابتدای این جلسه مرتضی الویری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص کلیات بودجه گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری 18 هزار و 930 میلیارد تومان بود که ما سقف آن را 600 میلیارد تومان کاهش دادیم به حدود 18 هزار و 230 میلیارد تومان رساندیم.

در ادامه، الهام فخاری به عنوان مخالف کلیات بودجه اظهار داشت: من به این جهت با کلیات مخالفم که فکر می‌کنم بودجه منطبق با لایحه سوم توسعه شهری نیست همان منطقی که در بودجه 96 - 97 وجود داشته در بودجه 98 نیز وجود دارد و نشانی از تغییر رویکرد نسبت به اداره شهر دیده نمی‌شود؛ ضمن اینکه در بخش فرهنگی و اجتماعی هم کاهش بودجه چشمگیر است.

عضو شورای شهر تهران در بخش بعدی سخنان خود تاکید کرد: منطقه یک به دلیل اینکه منطقه‌ای برخوردار است کمترین افزایش را بودجه را داشته، اما هنوز رتبه آن در میان بودجه مناطق یک است اگر امسال نتوانیم بودجه را اصلاح کنیم زمان زیاد دیگری برای این منظور باقی نمانده است.

میرلوحی: سقف بودجه را می‌شد تا 20 هزار میلیارد تومان افزایش داد

پس از سخنان فخاری، سیدمحمود میرلوحی به عنوان موافق کلیات بودجه گفت:‌ آنچه انجام شده ناکافی است اما باید شرایط موجود کشور و محدودیت‌هایی را که با آن مواجه هستیم بپذیریم ما هم در موضوع تامین منابع هم در اصلاح ساختار و هم در شیوه هزینه‌کرد قدرت مانور محدودی داریم.

عضو شورای شهر تهران افزود: من معتقدم در حوزه منابع سقف بودجه را تا 20 هزار میلیارد تومان می‌شد افزایش داد اما ظرفیت‌ها مورد غفلت قرار گرفته و نه توانسته‌ایم منابع پایدار شهر تهران را شناسایی کنیم و نه تحصیل کنیم اما تنوعی که در خصوص چند قلم مثل محیط زییست و حفظ باغات ایجاد شده قابل توجه است.

وی با بیان اینکه در سال 95 منابع پایدار شهرداری زیر 25 درصد بود گفت:‌ اکنون شورا منابع پایدار را حداقل 40 درصد اعلام کرده و همین الان به تحقق 33 درصدی در این زمینه رسیده‌ایم. اگر سال گذشته درآمد از محل پسماند 14 میلیارد تومان بود برای سال آینده این درآمد تا 500 میلیارد تومان قابل تحقق است.

میرلوحی ادامه داد: ما 750 هزار مترمربع فضای دکه و رستوران در بوستان‌ها داریم که بهره‌وری آنها پایین بوده است. پس از میرلوحی محمد جواد حق‌شناس به عنوان مخالف کلیات بودجه اظهار داشت: ما فاصله جدی با انتظارات داریم البته امسال تنظیم لایحه بودجه تفاوت جدی با سال‌های گذشته داشت و آن این بود که شورا توانست برنامه سوم را تنظیم کند تا بودجه بر اساس آن نوشته شود بنابراین به خاطر کمبود وقت باید به معاونت برنامه‌ریزی شهرداری حق داد اما انتظاری هم که داشتیم برآورده نشد.

حق‌شناس: درآمدهای ناپایدار در بودجه 98 افزایش چشمگیری یافته است

حق شناس با تاکید بر لزوم افزایش سهم درآمدهای پایدار گفت: ما بر خلاف این مسیر در حال حرکت هستیم درآمدهای ناپایدار ما در سال 98 افزایش چشمگیر یافته است. در سال 97 عوارض مازاد تراکم 3500 میلیارد تصویب شد که این رقم در بودجه 98 افزایش 37 درصدی داشته و به 4782 میلیارد رسیده است. ما همه جا اعلام کرده بودیم با شهرفروشی مخالفیم اما این گونه عمل نکرده‌ایم و این نوع عملکردها آثار خود را در حوزه اقتصاد مسکن می‌گذارد.

عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به عدم توجه به درآمدزایی پایدار اظهار داشت: ما 35 فرهنگسرا، 70 خانه فرهنگ و 50 سرای محله داریم که می‌توانند نسبت به تامین هزینه‌های خود اقدام کنند اما در لایحه به اینها بی‌توجهی شده است.

در نهایت کلیات لایحه بودجه 98 شهرداری تهران با 13 موافق و 6 مخالف به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز