خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

هیچ مصوبه‌ای برای اخذ عوارض تردد در محدوده زوج و فرد وجود ندارد/ اعتراض به دریافت پولِ غیرقانونی از مردم

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۴۲۵

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: شهرداری برای جبران کسری درآمد طرح ترافیک نباید عوارض تردد در محدوده زوج و فرد از مردم اخذ کند.

محمدعلی کرونی (دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: اخذ عوارض از خودروهایی که صرفا در محدوده زوج و فرد تردد می‌کنند، مسیر مناسبی برای جبران کسری درآمد حاصل از طرح ترافیک نیست.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: شکایات متعددی به کمیسیون واصل شده مبنی بر اینکه شهرداری از خودروهایی که صرفا به محدوده زوج و فرد وارد می شوند مشابه سایر خودروهایی که در زون طرح ترافیک تردد می‌کنند، عوارض اخذ می‌کند.

وی با بیان اینکه این موضوع از چند جنبه قابل تامل است، اظهار داشت: نخست اینکه براساس مصوبه شورا اخذ عوارض صرفا از خودروهایی که به محدوده طرح ترافیک وارد می‌شوند مجاز است و به صراحت هیچ گونه تعرفه‌ای برای محدوده زوج و فرد در مصوبه شورای شهر وجود ندارد.

او یادآور شد: در مدل قبلی طرح ترافیک که تا سال ۹۶ اجرا می‌شد، روال بدین ترتیب بود که در صورت خرید طرح ترافیک، اجازه تردد در تمامی سطح شهر برای خودروهای دارای طرح صادر می‌شد و مخالف بودن پلاک در روز تردد نیز باعث جریمه شدن از سوی پلیس نمی‌شد، اما از آنجایی که در طرح جدید تعرفه تردد در محدوده زوج و فرد به علت مخالفت فرمانداری حذف شد و عملا راهکاری برای جلوگیری از جریمه شدن توسط پلیس در مصوبه وجود نداشت تبصره ای در متن آورده شد که همانند گذشته خودروهایی که تمایل به تردد در محدوده زوج و فرد در روزهای مخالف پلاکشان دارند با پرداخت مبلغ طرح ترافیک از این تسهیل برخوردار شوند.

کرونی اضافه کرد: اما این تبصره قطعا باعث نخواهد شد که شهرداری این تسهیلات را به نفع خود تفسیر کرده و نسبت به اخذ عوارض از این گروه خودروها اقدام کند، چرا که اصل موضوع که نرخ تردد در محدوده زوج و فرد بوده در مصوبه حذف شده و این فاقد وجاهت قانونی است که نرخ طرح ترافیک را به محدوده زوج و فرد تسری دهیم و از شهروندانی که طرح ترافیک ندارند و در روز مخالف پلاکشان در محدوده زوج و فرد تردد می‌کنند عوارض اخذ کنیم، چرا که این گروه از خودروها توسط پلیس اعمال قانون می‌شوند.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: تبصره مذکور صرفا برای ایجاد مسیری به منظور جلوگیری از جریمه پلیس راهنمایی و رانندگی و تبعات بعدی آن بوده است. جالب اینجاست که معاونت حمل و نقل شهرداری اصرار بر اخذ تعرفه از تردد در محدوده زوج و فرد را دارد، در حالی که در شورای ترافیک نتوانستند، این موضوع را تصویب کنند. حالا به این صورت می‌خواهند نظر خودشان را عملی کنند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اصلا خروجی‌های طرح زوج و فرد دوربین ندارد و نحوه کنترل زمان خروج خودروها و متعاقبا محاسبه مبلغ مربوط به هزینه تردد دارای اشکال و ابهام است. برچه اساسی از تمام خودروهایی که به این محدوده وارد می‌شوند مبلغی یکسان اخذ می کنند؟ در حالی که ساعت خروج تمامی خودروها مشابه نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز