خبرگزاری کار ایران

یک دانشجو خطاب به بطحایی؛

گزینش‌ها نباید سلیقه‌ای باشد

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۸۳۰

دبیر کانون همیاران سلات روان گفت: گزینش باید به صورت شفاف صورت بگیرد و سلیقه‌ای نباشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست صمیمی سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش با تشکل‌ها و فعالان دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، عصر امروز در پردیس شهیدچمران برگزار شد.

امیر حسین جلیلی، نماینده شورای صنفی دانشجویان از پردیس شهید مفتح در این نشست گفت: از اینکه دانشگاه فرهنیگان سمت و سوی ارتقا را پیش گرفته، خوشحالیم و دانشگاه فرهنگیان افتخارش این بوده که جذب حداکثری را داشته، اما حل یک سری از موضوعات نیازمند مشارکت تمام دستگاه است مثل فرسودگی ساختمان فرهنگیان، کمبود خوابگاه‌های دانشجویی. پیشنهاد ما این است که برای حل این موضوعات تجمیع واحدها را در نظر بگیرید. اکثر پردیس‌ها با کمبود نیروهای خدماتی رو به رو هستند. همچنین باید نسبت به عدم تمایل دانش آموزان به دانشگاه فرهنگیان توجه بشود.

همچنین هدی مستطابی نماینده کانون مرکز شرافت عنوان کرد:چرا بعد از گذشت شش سال آقای رییس جمهور در این دانشگاه حضور نمی‌یابد. همچنین خواستاریم به جای طرح مکرر اسیضاح به سند تحول بنیادین توجه شود. فریاد ما از فقر نیست از فرق است. چرا پاسخ به سوالات ما همیشه کسری بودجه است. این همه تفاوت میان دانشگاه ما با دانشگاه های پزشکی چیست؟

مجید شجاع نماینده بسیج دانشجویی بیان کرد: چرا شان معلم حفظ نمی‌ شود؟ آیا این‌ گونه می‌خواستید شان معلم را حفظ کنید؟ چگونه می‌خواهید از معلمی دفاع کنید که به صورت غیرقانونی ۴۵ درصد از حقوقش کسر شد. چرا در رسانه ملی از معلم چهره نامطلوبی نشان داده می شود؟

امیر حسین ضوایحی نماینده نشریات دانشجوی عنوان کرد: رسانه های دانشجویی بستری مناسب برای بیان نقادانه مشکلات دانشجو معلمان است، اما افسوس انتخاب‌های انگیزشی مجال گفتگو را گرفته است. دانشگاه فرهنگیان مکانی برای بازی‌های سیاسی شده است. چرا آموزش و پرورش خرقه معلمی را بر تن هرکسی می‌کند و  کمبود بودجه اش را از آزمون استخدامی جبران می‌کند. معلم چطور باید صدایش را به گوش مسئولان بسپارد؟دانشگاه فرهنگیان را دریابید زیرا مرکز تربیت معلم کشور است.

زهره اسلامی نیا دبیر انجمن علمی کودکان با نیاز ویژه گفت: جذب رتبه‌های برتر و نخبه در دانشگاه فرهنگیان از جمله مزیت‌های این دانشگاه است اما امسال شاهد پذیرش رتبه‌های چند برابر ظرفیت بوده‌ایم و این باعث ایجاد فاصله زیاد میان سواد معلمان می‌شود. ما فضای سرد و سست و رقابتی در این دانشگاه شاهد هستیم و همچنین هیچ سازوکاری جدی برای بالا بردن توانایی معلمان در این دانشگاه وجود ندارد.

محمدهادی کوه بر نماینده انجمن اسلامی گفت: زیرساخت و بودجه دانشگاه را بهبود ببخشید تا شاهد کارایی دانشجویان و فرهنگیان باشید. آن چیزی که به فرهنگیان به عنوان حقوق تعلق می‌گیرد اصلا حقوق نیست، چرا صدا و سیما اعتراضات و درد و دلهای فرهنگیان را پوشش نمی‌دهند.

فاطمه رضایی دبیر کانون همیاران سلات روان اظهار داشت: معلمان آینده باید با امنیت روانی و جسمانی وارد کلاس شوند. سلامت دانشجویان برای ما مهم است و برای شما نیز مهم باشد، لذا خواهشمندیم به این مساله توجه کنید. ما می‌خواهیم شما امکاناتی را فراهم کنیم تا دانشجویان و معلمان سالیانه مورد بررسی پزشکان قرار بگیرند. همچنین خواهشمندیم گزینش به صورت شفاف صورت بگیرد و سلیقه‌ای نباشد.

قهرمانی نماینده هیات‌های مذهبی از پردیس‌های مرکزی مفتح گفت: ما در این دانشگاه با بحث کمبود رشته مواجهیم که باید رشته مشاوره بالینی و آسیب‌های اجتماعی طراحی شود.  

دانشجو میلاد برفی نماینده تیم مناظرات دانشجویی گفت: دانشجو معلمان حضور کمرنگی در مناظرات دانشجویی داشتند حتی برخی اصلا دانشجویان فرهنگیان را نمی‌شناختند. اما با وجود آقای خنیفر و همچنین شما، ما حالا شاهد فضای بهتری از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هستیم. اما چرا باید چنین چیزی در میان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به وجود بیاید که کسی آنها را در مناظرات به حساب نیاورد؟

مهدی خیامی از مرکز چمران انجمن علمی تربیت بدنی عنوان کرد: برای تربیت معلم متخصص باید امکانات لازم مهیا شود به خصوص در رشته تربیت بدنی، به دلیل کمبود امکانات برخی از دروس عملی به صورت تئوری درس داده می‌شود. ظاهرا وزارت آموزش و پرورش درآمدزایی را مهم تر از تربیت معلم می‌داند. همانطور که از این قشر انتظار فعالیت جسمی بیشتری وجود دارد پس باید امکانات بیشتری برایشان فراهم شود. امیدواریم با توجه شما یکی شدن مدیریت دانشگاه شهید چمران را شاهد باشیم.

تقوایی نماینده شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گفت: بعد از گذشت سه ماه هنوز حکم ورود  داوطلبان آزمون استخدامی  سال ۹۷ زده نشده و امیدواریم به این توجه شود.همچین باید سرانه غذایی به دانشجو معلمان تعلق بگیرد.درخواست داریم همچنین کارگروهی برای شفافیت مالی دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز