خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد:

درخواست هیات دولت از دانشگاه‌ها برای حل مسائل کشور/ افزایش 5 برابری بدهی بانک‌های خصوصی به بانک مرکزی

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۷۷۹

رییس دانشگاه علامه طباطبایی از درخواست هیات دولت از دانشگاه‌ها برای حل مسائل کشور خبر داد.

 گزارش خبرنگار ایلنا، حسین سلیمی در نشست خبری دستاوردهای خوشه های فکری دانشگاه‌های سطح یک کشورگفت: در چند سال گذشته با ارتقا جدی در دانشگاه ها رو به رو بودیم و این ارتقا به دلیل هماهنگی‌ها بین دانشگاه‌ها است.

وی در خصوص اثر این نشست‌ها گفت: اثرات این نشست ها در آینده دیده می‌شود، نکته دوم اینکه از چند ماه گذشته هیات دولت از روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور برای حل مسائل و مشکلات کشور کمک خواستند که بلافاصله دانشگاه‌ها به این درخواست پاسخ دادند و کار آغاز شد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه دو خوشه به دانشگاه علامه واگذار شده است، گفت: خوشه اول در حوزه مسائل پولی و مالی بود که در این رابطه نشست های مختلفی بین صاحبنظران این حوزه برگزار و گزارش آن به دولت ارائه شد که با استقبال معاون اول رئیس جمهور رو به رو شد. یافته دانشگاه در خوشه مسایل پولی و مالی تشخیص یک بیماری خطرناک بود. در این حوزه با بیماری سختی رو به رو هستیم که قابل تسری به سایر بخش های جامعه هم هست. به طور مثال در بررسی بدهی بانک‌های مختلف به بانک مرکزی متوجه شدیم که بدهی بانک‌های خصوصی به بانک مرکزی در 3 سال اخیر 5 برابر افزایش و بانک های دولتی در بخش بدهی با کاهش رو به رو شده‌اند.

وی افزود: در مطالعات اولیه دانشگاه این بیماری تشخیص و اعلام شده است. خوشه دوم در حوزه فضای مجازی بوده است که خوشه فضای مجازی دانشگاه علامه با بررسی های صورت گرفته به نتایجی رسیده و به دولت اعلام کرده و دولت نیز از این گزارش استقبال کرده است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در پایان تاکید کرد: کانال دسترسی به اطلاعات در میان مردم تغییر کرده است و باعث تغییر شیوه کنش اجتماعی شده است. ما اکنون در آستانه یک تغییر بزرگ در سبک هویت و شیوه زندگی و شیوه کنش سیاسی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز