خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی دانشگاه تهران:

حضور مسئولان در دانشگاه‌ها کمرنگ شده‌است

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۸۹۴

معاون فرهنگی دانشگاه تهران برنامه‌های این دانشگاه برای روز دانشجو را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید سرسنگی در نشست خبری روز دانشجو به برنامه‌های دانشگاه تهران در این روز اشاره کرد و گفت: 16 آذر برای ما یک روز مهم است، زیرا به نوعی هویت انقلاب، استعمارستیزی و ایستادگی در مقابل دشمنان بوده است. این روز یادآور استقلال طلبی، آزادی‌خواهی و دینداری دانشجویان در مقابله با استکبار جهانی برای جامعه ماست.

وی ادامه داد: این دانشگاه به عنوان یک سمبل در میان دانشگاه‌های دیگر قرار دارد و این نشان دهنده این است که روز دانشجو تبدیل به نماد ملی شده است. دانشگاه تهران همچنان پای انقلاب، نظام و از همه مهمتر اطاعت از رهبری ایستاده است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن روز دانشجو در روز تعطیلی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده گرامیداشت این روز در دانشگاه تهران در تاریخ یکشنبه 18 آذر برگزار می‌شود.همچنین از طریق تشکل‌های سیاسی این دانشگاه میزبان برجسته‌ترین چهره‌های علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور هستند و این نکته باعث می‌شود بسیاری از دانشجویان حتی از  دانشگاه‌های دیگر برای حضور در برنامه‌های ما علاقه نشان دهند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه تهران در طول سال میزبان برنامه‌های مختلف سیاسی بوده که از طریق تشکل‌های سیاسی ساماندهی شده است گفت: این تعداد برنامه‌ها به نسبت جاهای دیگر واقعا کم سابقه است. امسال نیز برنامه 16 آذر با مشارکت گسترده دانشجویان این دانشگاه در قالب تشکل‌های اسلامی شکل گرفته و خوشبختانه تمام تشکل‌های اسلامی دانشگاه امسال برنامه‌هایی را با رویکرد 16 آذر برگزار خواهند کرد.

وی ادامه داد: برنامه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با عنوان بزرگداشت روز دانشجو از ساعت 14 تا 16 در دانشکده فردوسی با حضور احتمالی حاج قاسم سلیمانی، حجت‌الاسلام محمدی قمی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، علی‌ عسگری، بذرپاش، محمد دهقان، علی فروغی، سعید جلیلی و وحید یاسینی پور برگزار خواهد شد.همچنین برنامه انجمن علوم انسانی دانشگاه تهران روز 18 آذر در تالار شهید چمران پردیس فنی دانشگاه تهران با حضور احتمالی مهمانانی همچون عارف، مطهری، محسنی اژه‌ای، جعفری دولت‌آبادی، ابتکار، شهیندخت مولاوردی، واعظی، علی نوبخت، لعیا جنیدی، جلالی پور و حجاریان برگزار خواهد شد.

او در خصوص انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نیز گفت: برنامه‌ آنها نیز در روز 18 آذر از ساعت 14 تا 17:30 با حضور احتمالی مهمانانی همچون حسین اشتری و محسن رضایی برگزار می شود و همچنین برنامه مجمع دانشجویان عدالتخواه نیز از ساعت 13:30 تا 17 با حضور احتمالی مهمانان بادامچی، مجتبی احمدی، حسام سلامت، مهدی محمدی، ذاکری و امیرحسین ثابتی برگزار می‌شود.

وی درباره حضور رییس جمهور در دانشگاه بیان کرد: فعلا در این زمینه برنامه‌ریزی صورت نگرفته که رئیس جمهور در این دانشگاه حضور داشته باشد، ولی اگر قطعی شود حتما اعلام می‌کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: از حضور رئیس جمهور و روسای قوه قضاییه و مقننه در این دانشگاه استقبال می‌کنیم و آماده هستیم اما تصمیم‌گیری برای حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران با دفتر ریاست جمهوری است.

مجید سرسنگی در پایان اظهار داشت: نکته مهم دیگر این است که حضور مسئولان در دانشگاه‌ها کمرنگ شده و باید بیشتر در دوره‌های مختلف در دانشگاه حضور داشته باشند، زیرا دانشجویان توقع این حضور و فعالیت را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز