خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی در دیدار با اعضای منتخب هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران:

ضرورت تعریف مشترک از مفاهیم سازمان نظام مهندسی در وزارت راه و وزارت کشور/لزوم تدقیق روابط سازمان نظام مهندسی با کارفرمایان و ناظران

کد خبر : ۶۷۷۹۱۷

رئیس شورای شهر تهران بر لزوم تعریف مشترک از مفاهیم سازمان نظام مهندسی در وزارت راه و وزارت کشور تاکید کرد و تدقیق روابط سازمان نظام مهندسی با کارفرمایان و ناظران را ضروری دانست.

به گزارش ایلنا، محسن‌ هاشمی‌ در دیدار با اعضای منتخب هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی بر ضرورت تعریف مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور از مفاهیم سازمان نظام مهندسی تاکید کرد و اظهار داشت: تفاوت موجود بر شهر بار گرانی را وارد کرده و این در حالی است که تعریف هر کدام از این دو قابل اعتنا و قابل توجه است.

وی اظهار داشت: در گذشته ناظر توسط سازنده انتخاب می‌شد که‌این موضوع گاها مفسده‌هایی را به همراه داشت اما در اصلاحاتی که صورت گرفت امروز قرار است که ناظران از بین افرادی که سازمان نظام مهندسی معرفی می‌کند انتخاب شوند و از طرفی رابطه مالی میان ناظر و سازنده قطع شده است.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: متاسفانه به دلیل این تفاوت در تفاسیر، شهر دچار مشکل شده و تکلیف مشخص نیست و شهرداری مجبور است که هر دو شیوه را بپذیرد.

وی با تاکید بر اینکه هرچند شیوه شهرداری مانع از قفل شدن کار شده است اما سازمان نظام مهندسی نیز تحت تاثیر این شرایط است.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه بر ضرورت مطالعه در سطح شهر برای یافتن اینکه‌ آیا شهر به سبب شیوه کنونی دچار مشکل شده یا از نظارت سازمان تحت تاثیر قرار گرفته است تاکید کرد.

وی دیگر مشکل موجود در حوزه سازمان نظام مهندسی را تداخل در برخی حوزه‌ها با نظام فنی و اجرایی دانست و گفت: برخی مواقع پیمانکاران مشاورانی را از نظام فنی و اجرایی می‌گیرند و طرح خود را به‌این وسیله تکمیل می‌کنند؛ این در حالی است که در پایان مجددا باید به سازمان نظام مهندسی مراجعه کرده و برای گرفتن تاییدیه هزینه دیگری را پرداخت کنند. ضرورت دارد شورای شهر موضوع را که ارتباطی هم با شهرداری دارد مورد بررسی قرار دهد.

هاشمی‌ رفسنجانی در ادامه به موضوع روابط میان سازمان نظام مهندسی، کارفرمایان و ناظران اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین این روابط با تغییر نقشه‌ها وارد موضوعی می‌شود که در خصوص آن تصمیمی‌ نظام‌مند گرفته نشده و ضرورت دارد تا این ارتباطات نظام‌مند شود.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز