خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی خبر داد:

مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر از انتصاب بستگان خود در شهرداری منع شدند/اطلاعات 25 درصد از مدیران شهرداری در سایت شفافیت گذاشته شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۱۳۹

رییس شورای شهر تهران گفت: در جلسه امروز شورای شهر طی یک مصوبه مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر از انتصاب بستگان خود در شهرداری منع شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی پس از برگزاری نودویکمین جلسه شورای شهر تهران در جنع خبرنگاران ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص مصوبات این جلسه اظهار کرد: در ابتدای این حلسه خزانه دار شورای شهر گزارشی از درآمدها و هزینه‌های شهرداری تهران در ماه‌های تیر و مرداد ارائه کرد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: این گزارش نشان داد شهرداری عملا در بخش بودجه نقدی عملکرد خوبی داشته و کاملا مطابق با بندهای بودجه درآمد کسب کرده است.

وی افزود: براساس این گزارش، شهرداری ۱۰۰ درصد بودجه نقدی را جذب کرده اما در بخش بودجه غیرنقد ۲۳ درصد عقب تر از درآمدهای تعیین شده است. به همین دلیل یک لایحه یک فوریتی ارسال شده بود که براساس آن استفاده از بودجه غیرنقدی با شفافیت و بدون نگرانی از فساد به اجرا دربیاید. دلیل اینکه بودجه غیرنقدی به طور کامل جذب نشده نیز همین ارسال دیرهنگام لایحه به شوراست.

هاشمی با اشاره به اینکه خوشبختانه دیروز (9 مهرماه) لایحه به شورا داده شد، گفت: بررسی یک فوریتی لایحه امروز در جلسه شورای شهر تصویب شد. این لایحه پس از طرح در کمیسیون برنامه و بودجه به صحن می‌آید.

رئیس شورای شهر تهران یادآوری کرد: طرح دیگری که یک فوریت آن قبلا تصویب شده بود و امروز متن مصوبه آن مطرح شد؛ طرح «تعارض منافع مدیران شهرداری» بود. این مصوبه با سه پیشنهاد در جلسه شورا به تصویب رسید و امیدواریم باعث کمتر شدن فساد در شهر تهران شود.

وی افزود: یکی از پیشنهادات بحث‌انگیز که در ارتباط با این مصوبه مطرح شد این بود که نام اعضای شورای شهر هم به این مصوبه اضافه شود. خوشبختانه این پیشنهاد هم رای آورد و قرار شد اعضای شورا تابع این قانون باشند.

این عضو شورای شهر در توضیح طرح تعارض منافع مدیران شهرداری عنوان کرد: قانون تعارض منافع همیشه در دولت بوده است. در شهرداری سعی شد به صورت روشن‌تری به این قانون عمل شود تا مدیران نتوانند مثلا با کسانی قرارداد ببندند که از اقوام نزدیک درجه یک یا درجه دو آنها هستند. همچنین براساس این قانون مدیران نمی‌توانند از اقوام خود در پست‌های مدیریتی استفاده کند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به دستور جلسه بعدی جلسه امروز شورا گفت: در جلسه امروز معرفی دو نفر برای نظارت و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران را داشتیم که این دو نفر هم رای آوردند.

تاکنون اطلاعات 25 درصد از مدیران شهرداری در سایت شفافیت گذاشته شده

هاشمی در مورد اینکه اکنون چه مقدار از مناصب مدیریتی برخلاف تعارض منافع مدیران شهرداری اشغال شده‌اند، گفت: ما در شهرداری و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته نزدیک 2500 پست مدیریتی داریم که اینها در رده‌های 14، 15 و 16 در شهرداری حکم می‌گیرند. باید بررسی شود این پست‌ها در چه وضعیتی هستند.

وی اضافه کرد: اکنون در سایت شفافیت اطلاعات و نحوه انتصاب مدیران روشن می‌شود البته گمان می‌کنم تاکنون اطلاعات کمتر از 25 درصد مدیران شهرداری در این سایت آمده و بقیه مدیران هم باید در این راستا اقدام کنند. وقتی این اطلاعات تکمیل شد می‌توان راستی‌آزمایی کرد که چه کسانی باهم قوم و خویش هستند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است استفساریه مجلس برای تعیین تکلیف وضعیت شهردار نسبت به قانون منع بکارگیری بازنشستگان تا روز یکشنبه اعلام شود، گفت: در جریان نیستم. ما در این زمینه عجله‌ای نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز