خبرگزاری کار ایران

خلیل آبادی:

جاذبه‌های گردشگری تهران میان بتن ودود و ازدحام مغفول مانده است

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۹۰۸

رییس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: متاسفانه جاذبه‌های گردشگری شهر تهران و شهرستان ری میان بتن، ساختمان، دود و ازدحام پایتخت مغفول مانده است.

به گزارش ایلنا، حسن خلیل‌‌‌آبادی در مراسم رونمایی از سامانه جامع منابع انسانی شرکت نوسازی عباس‌آباد، بحث سرمایه‌های انسانی را یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین منابع دنیای امروز خواند که از آغاز مدنیت بشر بر آن توجه ویژه‌ای شده است و گفت: عطش کسب جایگاه و مقام همواره به دنبال آن بوده تا هویت بشری را از انسان بگیرد و او را در مقابل حقوق، دستمزد و تشویق‌های ظاهری تهی کند، اما اگر بشر برای خود ارزش والا قائل شود، می‌تواند ارزش و کارآمدی خود را حفظ کند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه امروزه بشر با همه توانایی‌هایی که دارد، مظلوم واقع شده است، اظهار داشت: امروزه از انسان در سیستم‌های مختلف بهره‌کشی می‌شود و انسان امروزی ناراحت، عصبانی، ناراضی و بیهوده‌انگار است، چراکه به هویت او بهایی داده نشده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش افزود: اگر سازمانی دچار مشکلات متعددی شده است، قطعاً نگاه درستی به کارکنان خود نداشته و اگر فعالیت سیستمی معیوب است، یقیناً کارمندانش را به طور صحیح جایگذاری نکرده است.

خلیل‌‌‌‌آبادی ناکارآمدی، نارضایتی و فقدان انگیزه را از پیامدهای بی‌‌‌توجهی به هویت انسانی خواند و تصریح کرد: به انسان به دید ابزار نگریسته شده است و حکومت ۷۰ ساله کمونیست‌ها بر شوروی بیانگر این موضوع بوده که انسان را به دیدِ وسیله کار نگاه کردند و نتیجه آن نیز فروپاشی شد؛ حال هر کجا انسان به عنوان شی‌ و ابزاری که برای مقاصد حاکمان به کارگرفته شود، نتیجه‌ای جز فروپاشی ندارد.

وی مشکل اساسی سیستم‌های اداری را ترسیم نشدن فرایند رشد و جایگاه هر فرد دانست و خاطرنشان کرد: در این صورت افراد در کنار تبعیض و بی‌عدالتی روزگار می‌گذرانند و وقتی انسان در تبعیض و فقدان آزادی به سر بَرد، سر درگم می‌شود؛ لذا باید سیستم‌های کاری هدفمند و شفاف شوند.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورا با اشاره به اینکه سامانه جامع منابع انسانی گامی مثبت در راستای توجه به هویت کارکنان است، ابراز داشت: یکی از ویژگی های ساختارهای الکترونیکی، شفافیت و سرعت عمل آن در چارچوبی معین است که موجب می‌‌‌‌‌شود اطلاعات برای تمامی افراد به وضوح نمایش داده شود تا ابهامی در روند مسیرهای پیشرفت و احراز جایگاه شغلی وجود نداشته باشد و در سیستم‌های الکترونیکِ سازمان‌ها سرعت، صرفه‌جویی و شفافیت را شاهد هستیم؛ باید به کارکنان اجازه طرح سوال نیز داده شود.

خلیل‌‌‌‌آبادی با بیان اینکه در برخی سازمان‌ها سامانه نظام پیشنهادات وجود دارد، عنوان کرد: برخی سازمان‌ها از نظام پیشنهادات بهترین ایده‌ها را خلق می‌کنند و مشکلات سازمان‌ها را با مشارکت کارکنان رفع می‌کنند، در صورتی که در بسیاری از شرکت‌ها و نهادها این پیشنهادات مغفول مانده است. حال آن‌که خلاقیت و راهکارهای حل مشکلات یک مجموعه از پیشنهادات به‌دست می‌آید.

وی افزود: امیدوارم روزی برسد همه افرادی که در حوزه مدیریت شهری فعالیت می‌کنند، بتوانند پیشنهادات و مسائل را به سهولت برای مدیران خود عنوان کنند؛ چراکه با گفت‌وگو بسیاری از معضلات و مشکلات مجموعه رفع می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه انتظار داریم بخش فرهنگی عباس‌آباد بیش از گذشته دیده شود، عنوان کرد: باید ساخت و سازها، بتن‌ها و سازه‌هایی که با آرامش و محیط منطقه همخوانی ندارند، ساماندهی و فضاهای سبز و آرامش‌بخش جایگزین فضاهای آزار دهنده شوند.

خلیل‌‌‌‌آبادی اضافه کرد: به عنوان مسئول کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران، ری و تجریش تقاضا دارم اهمیت گردشگری بر سایر مزیت‌ها پیشی گیرد تا تهران مقصد گردشگری شود؛ چراکه امکانات موجود در اراضی و شرکت عباس‌آباد در شهرهای دیگر دیده نمی‌شود اما متاسفانه این منطقه و دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر تهران و شهرستان ری میان بتن، ساختمان، دود و ازدحام پایتخت مغفول مانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز