خبرگزاری کار ایران

پاسخ شرکت بهره‌برداری از مترو به یک گزارش

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۷۷۶

شرکت بهره‌برداری از مترو به گزارش "نام‌های خاص پیمانکاران خاص و قراردادهای خاص / اینجا حتی واسطه‌ها هم برنده‌اند" پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا, شرکت بهره‌برداری از مترو پیرو گزارشی با عنوان "نام‌های خاص پیمانکاران خاص و قراردادهای خاص/اینجا حتی واسطه‌ها هم برنده‌اند" جوابیه‌ای را برای این خبرگزاری ارسال کرد.

این شرکت در جوابیه خود با اشاره به محتوای گزارش موردنظر که ترک تشریفات در شهرداری تهران را از موارد فساد لجام گسیخته دانسته بود، به این رویکرد انتقاد کرده و آن را عامیانه و ناقص توصیف کرده است. این درحالی‌ست که اطلاعات ارایه شده در این گزارش، براساس اطلاعات مندرج در سایت رسمی شهرداری با عنوان سامانه شفاف بوده  که با اظهارنظرهای برخی اعضای شورای شهر تهران همراه شده است.

متن جوابیه شرکت بهره‌برداری مترو به شرح زیر است:  

با سلام

احتراماً پیرو انتشار مطلبی در آن خبرگزاری با عنوان "نام‌های خاص، پیمانکاران خاص و قراردادهای خاص/اینجا حتی واسطه‌ها هم برنده‌اند" مورخ ۱۳۹۷/۰۵/۰۹ که در آن به طور ناصحیح نسبت به عقد یک قرارداد رفاهی در شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه مطالبی عنوان شده بود، جوابیه زیر به حضور تقدیم می‌گردد که خواهشمند است برابر با قانون مطبوعات نسبت به درج آن اقدام نمایید.

خبرنگار محترم خبرگزاری ایلنا در گزارش خود در خصوص "چگونگی تخلفِ قانونی در شرکت‌ها و سازمان‌ها وابسته به شهرداری تهران"، از شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه نام برده است که قرارداد رفاهی آن با یک هتل در مشهد نمونه ترک تشریفات و به نوعی فساد لجام گسیخته در شهرداری تهران!!! است؛ این تهمت در حالی بیان می‌شود که شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در مدیریت جدید خود بیش از هر زمان دیگری در راستای شفافیت مالی، صرفه‌جویی در هزینه‌های ستادی و ارتقا ارائه خدمات به مسافران محترم قدم برداشته است.

طبق قانون شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برای عقد قراردادهای خود موظف به رعایت آئین‌نامه‌هایی است که روند آن کاملاً شفاف و تمام اسناد آن قابل بررسی است و یک بررسی ساده توسط کارشناسان می‌تواند این نکته را تائید کند که هیچ فساد و تخلف مالی در این زمینه رخ نداده است.

ارائه خدمات رفاهی به پرسنل در تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها متداول بوده و این خدمات رفاهی در شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برای تمام رده‌ها از مدیرعامل، معاونان، مدیران و تمام پرسنل شرکت به صورت یکسان قابل استفاده است.

در خصوص قرارداد اجاره هتل در مشهد مقدس هم باید گفت که این شرکت در راستای تأمین امکانات سیاحتی و زیارتی برای تعداد ۸۷۰۰ نفر پرسنل خود و ۱۵۰۰۰ نفر خانواده ایشان،‌ کمیته‌ای مرکب از کارشناسان منابع انسانی و رفاه با حضور نماینده مدیریت بازرسی جهت بررسی شرایط مدنظر به شهر مقدس مشهد اعزام کرد و اعضای کمیته پس از بررسی و مذاکره با هتل‌های مشمول و واجد شرایط،‌ نسبت به استعلام قیمت از ۶ هتل دارای شرایط اولیه و تکمیل فرم امتیازدهی براساس پنج شاخص اصلی و ۲۷ شاخص فرعی ارزیابی مدنظر اقدام نمودند که نهایتاً‌ یک هتل با توجه به امتیاز کسب شده و قیمت پیشنهادی مناسب، به عنوان تامین کننده برتر انتخاب گردید. پس از تهیه گزارش اقدامات انجام شده ، قرارداد مربوط منعقد و از تاریخ ۱/۱۱/۹۶  اجرایی شده است.

لازم به توضیح است که قرارداد مذبور عیناً منطبق بر ضوابط و مقررات قانونی به خصوص آئین نامه معاملات شرکت انجام پذیرفته و ذره‌ای انحراف در آن وجود ندارد و متأسفانه در گزارش آن خبرگزاری سعی شده است تا با استفاده از الفاظ عامیانه و ارائه اطلاعات ناقص و سطحی تحت هر شرایط و به قیمت تخریب هر شخص و شرکتی برای جذب مخاطب اقدام شود.

چند نکته در خصوص قراردادهای زیارتی و سیاحتی در دوسال اخیر حائز اهمیت است که در زیر به آنها اشاره می‌شود:

۱. در قرارداد فعلی هزینه اقامت هر نفر در هر شب برابر ۱۴۵۰۰۰۰ ریال می‌باشد و با توجه به سقف ریالی قرارداد (پانزده میلیارد ریال)، امکان بهره‌مندی تعداد ۳۴۴۸ نفر فراهم شده است. این قرارداد در مقایسه با قرارداد قبلی بسیار ارزانتر و به‌صرفه‌تر است چراکه در قرارداد قبلی هزینه اقامت هر نفر در هر شب مبلغ ۳۶۰۰۰۰۰ ریال بوده و در سقف قرارداد پانزده میلیارد ریال آن امکان بهره مندی ۱۳۶۳ نفر فراهم بوده است.

۲. قرارداد فعلی از ابتدای بهمن ماه سال ۱۳۹۶ شروع شده و به مدت یکسال ادامه خواهد داشت و ثابت ماندن نرخ خدمات در سال ۱۳۹۷ از نکات بارز قرارداد می باشد. (تا ابتدای بهمن ماه ۱۳۹۷)

۳. نظرسنجی انجام شده از پرسنل اعزامی بیانگر تامین رضایت ایشان به میزان بیش از ۹۰% می‌باشد.

رعایت اصل صداقت رسالتی عظیمی است که بر دوش جامعه خبری و خبرنگاران ما است پس چرا علی‌رغم آنکه می‌دانیم قلم آنقدر ارزش دارد که خدای کریم به آن قسم یاد کرده است و معتقدیم که رسالت خبرنگار در راستای رسالت انبیاست؛ باز انعکاس حقایق قربانی مسائلی می‌شود که برای مخاطبان شفاف نیست.

خبرگزاری ایلنا در هنگام نگارش این متن حتی سعی نکرده است که کمی در خصوص آئین‌نامه‌ها و مقررات مالی و شفافیت موجود در قراردادهای کنونی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه پرس و جو کند و به طور کاملا غیرکارشناسانه مسائل غیر مرتبط را به هم ربط داده است تا نتیجه‌ای کاملا خلاف واقع بگیرد.

شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تاکنون تمام حقوق و مزایای پرسنل خدوم خود را به موقع پرداخت کرده است و خبرهایی که در زمینه اعتراض کارگران مترو در خصوص عدم دریافت حقوق منتشر می‌شود مربوط به پیمانکار خط ۶ شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (ساخت مترو) است که مجموعه‌ای کاملا مجزا از شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه چه از لحاظ ساختار و چه از لحاظ بودجه است.

ضمن آنکه ارائه خدمات شبانه‌روزی به میلیون‌ها مسافر در ۱۱۵ ایستگاه فعال متروی تهران و حومه مدیون تلاش‌های شبانه روزی پرسنل خدوم این شرکت است و شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه بر خود واجب می‌داند که جدا از واریز به موقع حقوق این عزیزان، تلاش خود را برای فراهم کردن اندک خدمات رفاهی به کارگیرد. کج سلیقگی، لجام گسیختگی و فساد مالی که اکنون به نوعی در پی این گزارش به شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه نسبت داده شده است احتمالا باید در زمان و مکان دیگری جستجو و بررسی شود.

اما یک سؤال دیگر؛ آیا خبرنگار محترم در هنگام نگارش این متن اقدامات اخیر شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در صرفه‌جویی‌های بسیار مالی و راه‌اندازی سامانه‌های مختلف برای ایجاد شفافیت مالی را بررسی کرده یا عمداً آنها را نادیده گرفته است؟ شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در راستای ارائه خدمات ایمن و مناسب به مسافران خود با مسائل بسیاری روبروست که تامین قطعات یدکی با وجود محدودیت‌های بسیار مالی، تحریم‌ها و بدهی‌های انباشته از گذشته، یکی از آنهاست. عدم اشاره به این تلاش‌ها و گمراهی اذهان عمومی این شائبه را ایجاد می‌کند که شاید شیوه‌های جدید مدیریت در شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه که باعث شده منفعت عده‌ای حذف شود، منجر به انتشار این اخبار می‌گردد که باید بگوییم نه تنها در راه خود دلسرد نمی‌شویم بلکه ثابت قدم ادامه خواهیم داد.

و اما نکته آخر، شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه همواره این آمادگی را دارد که تمام اسناد و مدارک مالی مربوط به قراردادهای خود را در اختیار کارشناسان سازمان بازرسی جهت بررسی قرار دهد تا سوؤتفاهمی درخصوص کج سلیقگی در صرف بودجه و یا فساد مالی به وجود نیاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز