خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

تفاوتی میان زن و مرد در قبول مسئولیت نیست

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۱۶۸

شهردار تهران گفت: در نگاه اسلام و در بینش اسلامی تفاوتی بین زن و مرد در قبول مسئولیت وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی شهردار تهران در همایش بزرگ بانوان شاغل شهرداری تهران گفت: ما شیعیان و به خصوص ایرانیان علاقه قلبی و عشق وافری نسبت به حضرت فاطمه (س) داریم و البته متاسفانه در آن حدی که عشق و علاقه داریم، نسبت به شخصیت، سجایا و فضایل ایشان معرفت نداشته و اطلاعات ما نسبت به ایشان کم است.

وی افزود: در داستان زندگی آن حضرت آمده است که که فردای روز ازدواج و یا دو روز بعد از آن، حضرت رسول (ص) به منزل ایشان تشریف بردند و گفتند کارها را بین شما و حضرت امیرالمونین (ع) تقسیم می کنم؛ پیغام این اقدام آن است که در نگاه اسلام و در بینش اسلامی تفاوتی بین زن و مرد در قبول مسئولیت وجود ندارد.

شهردار تهران گفت: خطبه فدک یک بحث اقتصادی نیست که زمینی و یا مزرعه ای غصب شده باشد و ایشان برای بازپس گیری مزرعه خطبه ای صادر کرده باشند بلکه بخش اصلی آن موضوعی اجتماعی برای مبارزه با ظلم و تعدی است و نشان می دهد هر کسی در لباس زن و مرد، باید در مقابل زور و زورگویی بایستد.

وی تاکید کرد: آموزه ای که می شود از زندگی حضرت زهرا (س) گرفت این است که زن باید در اجتماع حضور داشته باشد و در برابر هر مسئله نا به هنجاری مقاومت کند چرا که در مقابل اجتماع مسئولیت دارد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز